Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان در هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ از هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار محوری و کلی «پدافند غیرعامل؛ ایران پایدار» اجرا می‌شود.

وی افزود: هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است که هرساله به همین مناسبت هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری می‌شود و فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مختلف، فراگیر و هدفمند شاهد معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان‌سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولین، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: این هفته ایام مناسبی است که دستگاه‌های مختلف به‌خصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم، ضمن رصد و شناسایی تهدیدات مرتبط نسبت به تأمین، اصلاح و برطرف کردن نقاط آسیب‌پذیر و با توجه به نیازمندی‌ها و امکانات، پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات داشته باشند.

کارخایی گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه‌های امسال با توجه به شرایط کرونایی، اهداف هفته پدافند غیرعامل با محوریت اطلاع‌رسانی، تشویق افکار عمومی برای رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی، اقناع‌سازی و ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون به‌عنوان یک اقدام پدافندی مطرح است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: امروز پدافند غیرعامل یکی از پراهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نیاز است همه مسؤولان و دستگاه‌های مختلف توجه لازم به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند.

کارخایی تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصتی است که به مسائل راهبردی، اساسی و کاربردی پدافند غیرعامل دقت شود و به‌عنوان یک ضرورت و امر مهم در دستور کار قرار گیرد و هشدارها و پیام‌هایی که از سوی پدافند غیرعامل برای رصد دائمی تهدیدات و برطرف کردن آسیب‌پذیری‌ها و توجه به مصون‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات ارائه می‌شود، موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز تهدیدات دشمنان از لحاظ محتوا و شکل تغییرات اساسی پیدا کرده و در اشکال نوین، فناوری پایه و مردم محور و در حوزه‌های الکترونیکی و سایبری مطرح است، باید دقت لازم و مراقبت کامل برای ایجاد مصونیت، حفاظت و امنیت این حوزه‌ها تلاش شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان عنوان کرد: اهداف اصلی پدافند غیرعامل با توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها، و مصون‌سازی کلیه تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت است؛ به‌ویژه استمرار و تداوم خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خصوصاً سازمان‌ها و دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار که ملزم به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کارخایی گفت: از برنامه‌های موردنظر در هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰، فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم، برگزاری رزمایش و مانور برای کسب آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۲ کارگروه تخصصی و در شهرستان‌ها و بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل در استان سمنان است.

وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و علما، تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل، انجام مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها، برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل دانست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل، انتشار پیام استاندار سمنان، فرمانداران و رؤسای کارگروه‌های تخصصی، تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان و شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها و ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل، برگزاری مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان برنامه های هفته پدافند غیرعامل در سمنان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان هفته پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی توسط دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در استان در هفته معلم
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر