Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کلاهبرداری با فروش خودرو‌های تصادفی

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: مرداد ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری مبنی بر فروش خودروی تصادفی خارجی به جای خودروی سالم و فاقد رنگ در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم آگاهی این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مالباخته که با متهم از طریق سایت‌های اینترنتی خرید و فروش کالا آشنا شده بود، پس از خرید متوجه تصادفی بودن خودرو شده بود که با تماس وی با فروشنده، متهم دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم در محدوده خیابان شریعتی شناسایی شد، گفت: متهم در تحقیقات تکمیلی به ۳ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف شد.

وی با تاکید بر اینکه قبل از پرداخت هر گونه وجهی در ابتدا اصالت مدارک و سالم بودن مورد معامله را بررسی کنید، اضافه کرد: کارشناسان ارزش مالی کلاهبرداری‌ها را ۳ میلیارد تومان برآورد کردند.

به گفته سرهنگ دستخال کشف جزئیات پرونده و سایر جرایم احتمالی متهم در دستور کار قرار دارد.

تردد با کارت اقامت جعلی توسط اتباع خارجی در پایتخت

سرهنگ علی مرادی معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار کرد: روز گذشته یکی از اتباع خارجی برای تمدید کارت اقامت خود به معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت مراجعه کرد که در بررسی‌های اولیه جعلی بودن کارت اقامت وی برای پلیس محرز شد.

وی افزود: پس از اینکه متهم با ادله و مستندات پلیسی مواجه شد اعتراف کرد که این کارت را در قبال پرداخت ۱۵ میلیون تومان در سال ۱۳۹۵ از صاحب کارش در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران دریافت کرده است.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

معاون معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی گفت: اخذ کارت اقامت برای اتباع خارجه متضمن رعایت اصول و قواعد قانونی از سوی آنان بوده، تردد افراد بدون کارت اقامت نظم عمومی جامعه را بر هم خواهد زد و اتباع بیگانه از حقوق خویش بهره‌مند نخواهند شد.

تیراندازی زورگیران مسلح به ماموران کلانتری قلهک/ هر دو متهم دستگیر شدند

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: ۲ موتورسوار که به سمت ماموران کلانتری قلهک در عملیات تعقیب و گریز تیر اندازی کرده بودند، برای پی جوئی‌های انتظامی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران معرفی شدند.

وی افزود: متهمان هنگام پرسه زنی با یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در محدوده خیابان شریعتی توسط ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک شناسایی شده بودند که ماموران به آنان دستور ایست می‌دهند، اما آن‌ها به سمت ماموران تیراندازی می‌کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه با اقتدار و عکس العمل سریع پلیس، هر ۲ متهم دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به این پایگاه ارجاع شده اند، ادامه داد: متهمان به ۲۵ فقره زورگیری از شهروندان با استفاده از موتورسیکلت‌های سرقتی اعتراف کردند.

سرهنگ دستخال افزود: هر ۲ متهم سارق سابقه دار بوده و چندین مرتبه تحمل کیفر داشته اند.

وی افزود: تحقیقات پلیسی برای شناسایی مال باختگان و کشف سایر جرائم احتمالی کماکان ادامه دارد.

پلمب ۶۶ گاراژ و ضایعاتی در جنوب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در پی اعلام نارضایتی شهروندان مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه در تعدادی از مغازه‌های ضایعاتی و گاراژ‌ها در جنوب تهران، بررسی این موضوع در اختیار تیم‌های مختلفی از ماموران کلانتری ۱۵۹ بیسیم و ۱۱۴ غیاثی قرار گرفت.

وی افزود: در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد، افراد مشکوکی به تعدادی از این واحد‌های صنفی در تردد هستند که نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به صورت محله محور برنامه ریزی شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: این طرح طی ۵ روز با حضور‌های اکیپ‌های مختلف به صورت گسترده اجرا و واحد‌های صنفی ضایعاتی و گاراژ‌های مربوط ساماندهی شد.

سرهنگ موقوفه‌ای به پلمب ۶۶ گاراژ و مغازه ضایعاتی در جنوب شهر اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های بیشتر از این واحد‌های صنفی تعدادی اموال مسروقه کشف و اموالی از قبیل دریچه‌های آب‌های سطحی و بشکه‌های ترافیکی نیز به چشم می‌خورد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این نوع طرح‌ها به دلیل برقراری امنیت عمومی و کسب رضایتمندی شهروندان انجام می‌شود تاکید کرد: مسئولیت و مشارکت پذیری شهروندان برای حفظ و تداوم امنیت بسیار موثر است.

شناسایی انبار کالا‌های تقلبی آرایشی و اسانس غیرمجاز موادغذایی

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: طی اطلاع از اینکه شرکتی اقدام به قاچاق مواد خوراکی و لوازم بهداشتی در خیابان آزادی می‌کند، ماموران طی یک عملیات همزمان و منسجم پس از رصد‌های اطلاعاتی نامحسوس به محل دپوی کالا‌های قاچاق مراجعه کردند و بیش از ۴ هزار کیلوگرم اسانس و مواد اولیه افزودنی صنایع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در محل موجود بود.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد در انباری ۳۰ متری واقع در خیابان آزادی مقادیری متنابهی اسانس و مواد اولیه افزودنی صنایع مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و برچسب و لیبل تقلبی موجود بود که فاقد اسناد مثبته گمرکی است.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد کالا‌ها به تهران منتقل و در شرکت اقدام به بسته بندی و فروش می‌شود که پس از رصد‌های اطلاعاتی ۲ نفر از مالکان کالا‌ها شناسایی شد وبا هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان در عملیات پلیسی مالکان کالا‌ها را دستگیر و با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش مالی اموال کشف شده را ۴ میلیارد تومان اعلام کرده اند، گفت: در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت مسلحانه سارقان مسلح رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تهران بزرگ اظهار ماموران کلانتری امنیت عمومی کارت اقامت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرهنگ یدالله دهقان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان از یک دستگاه تریلی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند. 

وی افزود: ارزش سوخت های قاچاق ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این خصوص یک دستگاه تریلی را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ دهقان افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه