Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:27:06 GMT

در دیدار وزرای خارجه ایران و ازبکستان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۴۰۸۶

در دیدار وزرای خارجه ایران و ازبکستان چه گذشت؟

 در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان دو طرف در خصوص آخرین تحولات افغانستان، همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه ترانزیت و انرژی و همچنین تعاملات کشورمان با سازمان همکاری شانگهای، گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، بر ضرورت تبادل نظر تاشکند- تهران در این خصوص تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمادگی کشورش را جهت توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه های مختلف از جمله انرژی اعلام کرده و خواستار تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی فیمابین شد.

عبدالعزیز کامل اف همچنین با اشاره به تمایل کشورش جهت استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار، خواستار برگزاری نشست سه جانبه ایران، هند و ازبکستان، به منظور تقویت همکاری های ترانزیتی سه کشور شد.

تقویت همکاری های جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سال آینده میلادی در ازبکستان، به عنوان رئیس دوره ای این سازمان، از دیگر موضوعات مورد گفتگوی دو طرف بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به ازبکستان بابت انتخاب به عنوان رئیس دوره ای سازمان شانگهای و همچنین تبریک انتخاب مجدد آقای شوکت میرضیایف به عنوان رئیس جمهوری این کشور، ابراز امیدواری کرد روند اجرایی عضویت کامل کشورمان در سازمان شانگهای در دوره ریاست ازبکستان بر این سازمان تکمیل گردد.

امیرعبداللهیان بر اهمیت تقویت و پیشبرد همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید، و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت گسترش همکاری ها با ازبکستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی، فناوری های نوین، مبادلات انرژی، کشاورزی، شیلات و گردشگری اعلام کرد./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: وزرای خارجه ایران و ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه