Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد دهنوی چهارشنبه در آیین افتتاحیه اولین مرکز جامع مشاوره تخصصی و آموزش خانواده انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس در شیراز اظهار کرد:آموزش به خانواده ها برای ارتقا سطح آگاهی اولیا و مربیان، مشاوره خانواده، ازدواج، تحصیلی و حقوقی از جمله مواردی است که در این مراکز به آن پرداخته می شود.

رییس اداره مشاوره خانواده دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر یکهزار و ۲۰۰ مشاور در سطح کشور مشغول خدمات رسانی به اولیا  دانش آموزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهنوی اضافه کرد: در مراکز استانهای سراسر کشور نیز تاکنون ۱۲  مرکز تحت عنوان مراکز جامع مشاوره و آموزش های تخصصی خانواده ایجاد شده است که فارس نیز از امروز از  این مرکز بهره مند  شد.
وی گفت: در این مراکز باید تمامی خدماتی که در رابطه با آموزش و خانواده است به نحو مطلوب و شایسته ارایه گردد.

رییس اداره مشاوره دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: هزینه مشاوره در این مراکز بسیار پایین است و تقریبا این هزینه یک سوم هزینه و تعرفه دیگر مراکز مشاوره است و درصورت نیاز به خانواده های خاص خدمات رایگان ارایه می شود.

دهنوی بیان کرد: افتتاح و توسعه این مراکز با درخواست ادارات آموزش و پرورش ایجاد می شود و در صورت داشتن امکانات و ابزارهای لازم و استاندارد مجوز احداث این مراکز به ادارات آموزش و پرورش  داده خواهد شد.

وی یادآور شد: کسانی می توانند در این مراکز فعالیت کنند که در یکی از گرایش های رشته های روانشناسی و مشاوره دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور باشد.

دهنوی عنوان کرد: مراکز جامع راهنمایی و مشاوره استانها بر این مراکز نظارت خواهند داشت که بحث کمی و کیفی خدمات را زیر نظر قرار خواهند داد

اولین مرکز جامع مشاوره تخصصی و آموزش خانواده انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس در شیراز افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم اظهار کرد:: این مرکز به عنوان دوازدهمین مرکز جامع مشاوره تخصصی و آموزش خانواده در کشور و اولین مرکز در فارس کار خود را آغاز خواهد کرد و در حوزه آموزش و توانمندسازی مشاوره های دیگر مراکز و ارایه آموزش های تخصصی به آنان فعالیت می‌کند.

فرهاد اسماعیلی ادامه داد: پیگیری و حل بحث اختلافات خانوادگی، تربیت فرزندان، مسایل روحی و روانی دانش آموزان، نزاع بین خانواده ها و دانش آموزان از جمله مواردی است که در این مرکز خدمات رسانی خواهد شد.

اسماعیلی گفت: هزینه مشاوره در این مراکز بسیار پایین است و موارد خاص را نیز به صورت رایگان خدمات رسانی خواهد کرد.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سعی خواهیم کرد پوشش علمی خوبی را از طریق این مرکز برای سراسر استان داشته باشیم و با تولید محتواهای کاربردی و ارزشمند مراکز انجمن ها و مشاوره ها را تقویت کنیم.

 سهیلا صبوری گفت: این مرکز فرصت خوبی را برای مراجعه کنندگانی فراهم می کند که دیگر مراکز قادر به حل مساله و پاسخگویی به آنان نبوده اند.
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز نیز گفت: با برخورد به مشکلات مختلف و  خاص خانوادگی در  مدارس تصمیم به راه اندازی و افتتاح چنین مرکزی گرفتیم.

 بهروز پرنیان افزود: امیدواریم با توسعه و تقویت چنین مراکزی بتوانیم بخشی از مشکلات خانوادگی دانش آموزان را حل و فصل کنیم.

برچسب‌ها مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش فارس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس جامع مشاوره دانش آموزان رییس اداره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی