Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ سفید با اشاره مطرح شدن تاریخ احتمالی ازسرگیری مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد که آمریکا در قبال ایران، مسیر دیپلماسی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جن ساکی - سخنگوی کاخ سفید - روز چهارشنبه با اشاره به صحبت‌های علی باقری (معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران) درخصوص زمان ازسرگیری مذاکرات وین گفت: آن‌ها در طی روزها و هفته‌های گذشته اظهارنظرهای مشابهی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که واشنگتن متعهد به دنبال کردن مسیر دیپلماتیک است.

جن ساکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من تعیین زمان برگزاری دور آتی مذاکرات را به مذاکره‌کنندگان اصلی واگذار می‌کنم. طرح ما همچنان تعهد در قبال تعهد خواهد بود و این را به عهده اروپایی‌ها و مذاکره‌کنندگان می‌گذاریم تا بگویند گام بعدی در چه زمانی رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علی باقری - معاون سیاسی وزیر امور خارجه - که به بروکسل سفر کرده است، در مقر اتحادیه اروپا با «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این ملاقات با تاکید بر تجربه چندساله بدعهدی در اجرا و نهایتا خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی‌عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته‌شده خود، اظهار کرد: آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته‌های ایران در این‌خصوص را برآورده سازد.

باقری ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران دانست.

در این ملاقات دوطرف موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور کرده و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر شروع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جن ساکی سخنگوی کاخ سفید مذاكرات وين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش

وزارت امور خارجه ایران به مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش واکنش نشان داد و آن را مردود اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی:‌ طرح ادعاهای بی‌اساس درباره میدان آرش هیچ حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ در بحث حق آبه، افغانستان به تعهد عمل کند

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند