Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:46:14 GMT

سفیر لبنان در امارات به وزارت خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۶۱۶

سفیر لبنان در امارات به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وام، وزارت امور خارجه امارات متحده عربی سفیر لبنان در ابوظبی را احضار کرد.

گفته شده احضار سفیر لبنان در امارات پس از اظهارات «جُرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی این کشور علیه تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن صورت گرفته است.

امارات با محکومیت اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، ادعا کرده چنین اظهاراتی ننگین و مغرضانه است و افزود که این مقام لبنانی به کشورهای عضو ائتلاف حامی دولت مستعفی منصور هادی در یمن توهین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است که ابوظبی با احضار سفیر لبنان مراتب اعتراض و تقبیح این اظهارات را که جدلی مغایر با موازین دیپلماتیک و تاریخ روابط لبنان با کشورهای عضو ائتلاف عربی در یمن است، به وی اعلام کرد. وزارت خارجه امارات در ادامه مدعی شده است که اظهارات قرداحی نشان دهنده فاصله فزاینده لبنان از برادران عرب خود است.

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان دو شب پیش در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سالهای جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفته بود: «من معتقدم جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود. ملت یمن از خود دفاع می‌کند. آیا چنین ملتی باید مورد تجاوز قرار گیرد».

سخنان قرداحی واکنش‌های متعددی را در محافل مختلف لبنان به همراه داشت. رسانه‌های لبنانی نزدیک به عربستان سعودی به شدت قرداحی را مورد هجمه قرار دادند و مدعی شدند که اظهارات او موجب وقوع یک بحران بزرگ در روابط میان بیروت و ریاض خواهد شد. این رسانه‌ها به صورت آشکار قرداحی را تحت فشار قرار دادند تا از سمت خود استعفا دهد؛ فشاری که البته جواب نداد و وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد که چنین کاری نمی‌کند.

کد خبر 5337803

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان امارات متحده عربی عربستان سعودی انصارالله جنبش انصارالله یمن جنگ 2015 یمن احضار سفیر ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه لبنان فلسطین ترکیه انتخابات عراق سوریه سودان ایران عربستان سعودی طالبان وزیر اطلاع رسانی سفیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند