Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا گلپایگانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه تحولات شهری به طور معمول یک برنامه توسعه ای تعریف می شود که در آن راهبردها و یک چشم انداز به عنوان شرایط ایده آل و مطلوب قرار دارند.

وی یادآورشد: این چشم انداز برای تهران همان آینده ای است که علیرضا زاکانی شهردار جدید پایتخت با عنوان تبدیل شدن به الگویی برای کلانشهرهای جهان اسلامی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلپایگانی اظهار داشت: تهران می تواند در گستره و ابعاد شهری تبدیل به نمونه ای برای جهان اسلام شود که البته این گستره ابعاد و دامنه متنوعی دارد و می توان در برخی از آنها تبدیل به الگو شد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: در حوزه مناسب سازی شهر، باید وضعیت موجود به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد تا برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازها سنجیده شود و بتوانیم تهران را به الگوی دیگر شهرهای جهان اسلامی تبدیل کنیم.  

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هوشمندسازی، با رصد و ارزیابی جهان اسلام، می توان متوجه شد که این مساله آسانتر و سریع تر از حوزه مناسب سازی، قابل دست یابی است.

گلپایگانی به موضوع پاکیزگی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به زیبایی های طبیعی پایتخت، شرایط مساعدتری در حوزه پاکیزگی برای تبدیل شدن به الگوی دیگر شهرهای جهان اسلامی وجود دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگران، اذعان دارند که تهران یکی از پاکیزه ترین شهرهای دنیاست؛ یعنی حتی نسبت به شهرهای اروپایی، شهر بسیار تمیزی محسوب می شود.

وی یکی دیگر از ظرفیت های تبدیل شدن تهران به الگویی برای جهان اسلامی را رفع نواقص موجود در حوزه شهری در یک بازه زمانی چهار ساله عنوان کرد و گفت: بهبود عملکردها فرصتی مناسب برای ارائه کارنامه نهایی است تا تهران به الگویی برای جهان اسلام تبدیل شود. 

گلپایگانی اعلام کرد: تهران طی ۴۰ سال گذشته در حوزه مدیریت مخاطرات مربوط به ایمنی در سیلاب اقدامات قابل توجهی انجام داده است که از نظر مولفه ایمنی در این بخش می تواند به طور کامل به الگو تبدیل شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: در موضوع بهبود کمی و کیفی خدمات مربوط به صدور پروانه ساختمانی، می توان ظرف مدت چهار سال، تهران را به الگویی در این زمینه تبدیل کرد.

به گفته وی بهبود سرعت و کیفیت خدمات در حوزه صدور پروانه ساختمانی از یک سال و نیم گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است تا فرآیند دریافت پروانه به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به راحتی برای متقاضیان صادر شود.

گلپایگانی یادآور شد: در حوزه توسعه مترو تهران، تاکنون ظرفیت های خوبی ایجاد شده و قابلیت ایجاد ظرفیت های جدیدی نیز در این شهر وجود دارد و با تکمیل خطوط ۶ و هفت،  ظرفیت جابجایی مسافر در تهران به ۵.۵ میلیون مسافر در روز افزایش می یابد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران مهمترین مشکل توسعه حمل و نقل ریلی را کمبود تعداد واگن مورد نیاز برای تهران اعلام کرد و افزود: اگر دولت به موضوع تامین واگن مورد نیاز برای مترو پایتخت کمک کند، می توان ظرفیت ناوگان ریلی پایتخت را به ۶ میلیون مسافر در روز افزایش داد.

گلپایگانی یکی دیگر از بخش های مهم در تبدیل کردن تهران به الگویی برای جهان اسلام را استقرار پهنه های هوشمند، کار و فناوری بهره‌گیری از ظرفیت شرکت های استارتاپی دانست و گفت: پایتخت از بزرگترین شهرهای ایران است که می تواند با اتصال حلقه های صنعت، دانشگاه و حوزه شهری، از این نظر به الگو تبدیل شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران اظهار داشت: اینکه چشم اندازی تعریف می شود، به این معنا نیست که در همه زمینه ها تبدیل به الگوی جهان اسلام شویم اما به این معنا هم نیست که در هیچ زمینه ای نمی توانیم به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران عبدالرضا گلپایگانی فناوری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران علیرضا زاکانی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران عبدالرضا گلپایگانی شهر تهران شهرداری تهران عبدالرضا گلپایگانی فناوری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران علیرضا زاکانی تهران معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران برای جهان اسلام جهان اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است

به گزارش "ورزش سه"، وینچنزو مونتلا، سرمربی تیم ملی ترکیه، معتقد است که اینتر به هاکان چالهان اوغلو فرصت داده تا به یکی از بهترین هافبک‌های جهان تبدیل شود.

این بازیکن 30 ساله از زمان پیوستن به میلان از بایرلورکوزن در تابستان 2017، در ایتالیا بوده و سپس در سال 2021 به عنوان بازیکن آزاد به اینتر رفت.

مونتلا، سرمربی تیم ملی ترکیه، در مورد پیشرفت چالهان اوغلو به پادکست "لِگا سری آ" گفت:"او با اهداف زیادی به میلان آمد. یک استعداد بزرگ با تکنیک فوق العاده که در سال‌های اخیر به بهترین هافبک جهان یا حداقل یکی از بهترین‌ها تبدیل شده است."

چالهان اوغلو همیشه پشت سر مهاجمان بازی می‌کرد، اما تنها پس از مصدومیت مارسلو بروزوویچ بود که این بازیکن ملی پوش ترکیه‌ای کمی به کناره‌ها رفت.

این پست قرار بود موقتی باشد، اما او شکوفا شد و به یک چهره کلیدی در تیم سیمونه اینزاگی تبدیل شدو همراه آن‌ها ابتدا به فینال لیگ قهرمانان اروپا رفت و سپس برای کسب اسکودتو آماده شد.

مونتلا در مورد پیشرفت این بازیکن افزود:"چالهان اوغلو می‌تواند سرعت را به تیم دیکته کند و لحظات مختلف مسابقه را درک می‌کند. او اکنون به یک فوتبالیست بالغ و مدرن تبدیل شده، می‌تواند هر دو نیمه بازی را کنترل کند و همچنین بازی حریف را به خوبی می‌خواند. تکنیکی که او همیشه داشته هم بدون تغییر باقی مانده است."

تا اینجای فصل، چالهان اوغلو در 38 بازی برای اینتر، 15 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل داده است. او پس از 84 بازی ملی، کاپیتان تیم ملی ترکیه است که 18 بار در این تیم موفق به گلزنی شده است.

دیگر خبرها

  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟