Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:42:42 GMT

بازی‌هایی که تئاتر مریوان درآورد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۶۲۰۱

بازی‌هایی که تئاتر مریوان درآورد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا، چند روزی بود که صحبت از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و پوشش خبری آن می‌شد. از آنجایی که حوزه من نبود، تصور نمی‌کردم که این کار به من واگذار شود اما همکار حوزه، به هر دلیلی از پوشش آن انصراف داد و به اختیار خود آن را قبول کردم.

قرار شد ساعت ۱۴ روز چهارشنبه پنجم آبان، خبرنگاران در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در سنندج جمع شوند و از آنجا عازم مریوان برای پوشش افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نزدیکی محل سکونت‌مان با اداره کل فرهنگ و ارشاد، ساعت ۱۳:۵۵ در محل قرار حاضر شدم، برخلاف تصورم فقط یک خبرنگار آنجا بود و متوجه شدم که امسال چندان بهایی به جشنواره داده نمی‌شود.

خانم خبرنگاری که آنجا بود گفت که قرار است با این مینی‌بوس به مریوان برویم. تعجب کردم و گفتم نه فکر نکنم، دیگر دوران این ماشین‌ها تمام شده است. داشتیم صحبت می‌کردیم که مسوول هماهنگی برنامه‌های جشنواره آمد و بعد از سلام و احوالپرسی، گفته‌های آن خانم خبزنگار را تایید کرد.

در این حین، خودرو حامل عکاسان وارد محوطه شد و بعد از جر و بحث و گپ و گفت با مسوول عکاسان خبری، به ناچار ما خبرنگاران سوار مینی بوس شدیم. هنوز ۲ نفر از خبرنگاران نیامده بودند، تماس گرفتیم که سریعتر بیایند و بالاخره بعد از حدود یک ساعت تاخیر، به سمت مریوان حرکت کردیم.

به راننده مینی‌بوس گفتم تا جایی که امکان دارد با سرعت بروید که به برنامه برسیم. نگران برنامه نبودم، دوست داشتم زودتر برسیم که سر و صدای معمول اتاقک مینی‌بوس زیاد اذیتم نکند، چون می‌دانستم بخاطر بهره‌برداری از جاده جدید سنندج - مریوان(محور تیژتیژ-گاران) و کوتاه‌تر شدن مسیر، به موقع به برنامه می‌رسیم.

راننده هم بخاطر اینکه خواست خودی نشان دهد، با سرعت می‌رفت و گاهی اوقات سبقت‌های خطرناکی هم می‌گرفت که از گفته‌ام پشیمون شدم و گفتم آقای راننده عجله‌ای نداریم، با سرعت کمتر برو.

به تونل باغان که رسیدیم، یاد مبتلا شدنم به کرونا افتادم. هشتم تیرماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح جاده جدید سنندج - مریوان به کردستان آمد و آیین افتتاحیه هم داخل همین تونل برگزار شد. همان روز که به خانم برگشتم حالم خوب نبود و بعد از انجام تست، مشخص شد که به کرونا مبتلا شدم.

 بهرحال بعد از طی مسافتی ۱۲۰ کیلومتری و جاده‌های پرپیچ و خم و طبیعت زیبا، به مریوان رسیدیم.

وارد پارک شانو شدیم. از دور شنیده بودم که مردم مریوان طرفداران پروپاقرص تئاتر خیابانی هستند. جمعیت حاضر در پارک شانو را که دیدم متوجه شدم که به این واقعیت پی بردم.

مراسم با چند دقیقه تاخیر با قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی و صحبت‌های مجری برنامه شروع شد. مجری از مردم حاضر در مراسم خواست پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. 2 سه نفر از اجرا کنندگان برنامه، بین مردم ماسک توزیع می‌کردند تا هیچکس بدون ماسک نباشد.

بعد از سخنان نماینده مریوان و سروآباد در مجلس، فرماندار مریوان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد، گروه شانو از کامیاران، به اجرای نمایش عروسکی پرداخت و اجرای نورافشانی پایان بخش برنامه افتتاحیه بود.

بعد از پایان مراسم افتتاحیه به یکی از هتل رستوران‌های مریوان برای صرف شام رفتیم.

کیفیت شام که چه عرض کنم. کسی جرات نداشت بیشتر از چند قاشق بخورد. همه تصمیم گرفتیم بیرون و با هزینه خودمان بیرون شام بخوریم. امیدوارم امشب بخاطر خوردن شام، حالم بد نشود.
اتاق هتل هم چندان تعریفی ندارد.

اولین بار است که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را پوشش خبری می‌ دهم. نمی‌دانم باز هم دلم می‌خواهد بیایم یا نه...

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنج تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

نمایش‌های راه‌یافته به این جشنواره ۴۱ اثر بوده که ۱۶ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان، سه اثر در بخش دگرگونی‌های اجرایی و پنج اثر هم در بخش ویژه(ایثار و شهادت) به مرحله نهایی راه یافت. ضمن اینکه بخش برگزیده جشنواره(جشنواره جشنواره‌ها) هم برگزار خواهد شد. ۲۷ اثر خارجی هم متقاضی نمایش است که تعدادی از آنها در فضای مجازی و به صورت آنلاین پخش خواهد شد. 

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان کردستان سنندج تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان سنندج مریوان کردستان سنندج تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تئاتر خیابانی فرهنگ و ارشاد اثر در بخش مینی بوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی