Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار بیمه شده بیمه همگانی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و از خدمات نظام بیمه سلامت در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی بهر ه مند می شوند.

به گزارش ایسنا- دکتر عباسی افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در صورتیکه با رعایت نظام ارجاع به پزشک خانواده خود مراجعه کنند فقط مبلغ ۶ هزار تومان از بابت ویزیت پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعداد پزشکان صندوق بیمه سلامت همگانی به زودی مشخص می شوند، اظهار کرد: هر پزشک خانواده در یک شیفت ۷۵۰ نفر و در دو شیفت ۱۵۰۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت و به بیمه شدگان می تواند خدمت درمانی ارائه دهند.

دکتر عباسی با بیان لزوم ساماندهی نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی ، تصریح کرد: در این راستا شرایط فراهم و در گام اول، نظام ارجاع شهری نیز برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی ساماندهی و راه اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه صندوق بیمه همگانی از سال ۹۳ تشکیل شده است، برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه شدگان مشمول نظام ارجاع می توانند علاوه بر خدمات در بخش دولتی، از خدمات خصوصی نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند به نزدیکترین پزشک عمومی مراجعه و ثبت نام  در طرح پزشک خانواده کنند بطوریکه افراد بیمه شده می توانند در طول سال دو بار پزشک خود را تغییر داده و پس از غربالگری از طریق نظام ارجاع به بخش خصوصی نیز مراجعه کنند .

دکتر عباسی عنوان کرد: صدور نسخه الکترونیکی، علاوه بر تسهیل در روند ارائه خدمات به بیمه شدگان باعث جلوگیری بسیاری از خدمات بی مورد و هزینه ساز می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: پرداخت های بیمه سلامت به موسسات درمانی به روز می باشد.

وی همچنین در مورد پرداخت هزینه بیماران کرونایی نیز گفت: تمام هزینه های مرتبط با بیماران کرونایی بر اساس پروتکل های مورد تأیید وزارت بهداشت در تعهد سازمان می باشد و در بحث بستری ۹۰ درصد هزینه ها توسط سازمان پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد:  آزمایش تشخیص بیماری کرونا به صورت صد درصد رایگان انجام و هزینه آن را در بخش دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

دکتر عباسی افزود: از جمعیت دو میلیون و ۸۰۰هزار نفری استان سیستان و بلوچستان دو میلیون ۱۵۷ هزار۵۱۶ نفر شامل پنج صندوق کارکنان دولت ، روستاییان ،سلامت همگانی ،سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که بیشترین آمار بیمه شدگان مربوط به بیمه شدگان روستاییان است.

وی با اشاره به حذف دفترچه بیمه سلامت نیز تصریح کرد: هم اکنون بر اساس کد ملی به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می شود و دفترچه ملاک بیمه بودن و نبودن افراد نیست بلکه کد ملی افراد باید در سامانه مربوطه ثبت شود و ارائه خدمات در مطب ها، کلینیک های ویژه، مراکز بهداشتی و درمانی و پاراکلینیک ها تنها با کد ملی انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صندوق بیمه سلامت همگانی سیستان و بلوچستان بیمه سلامت استان بیمه شدگان پزشک خانواده دکتر عباسی نظام ارجاع تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت