Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شهید حسین شکرائیان» که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۶ در "دانشگاه صنعتی اصفهان" دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، شهید حسین شکرائیان، فرزند محمدحسن، متولد ۱۳۳۷، جمعی لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) از همدان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۱ در عملیات مسلم‌بن‌عقیل (ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شهید والامقام در زمان شهادت دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود و از قضا مزار پاک وی به دلیل عدم شناسایی بیش از ۱۴ سال و به صورت گمنام محل انس دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

شب گذشته، ۵ آبان، پس از گذشت ۳۹ سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این شهید توسط محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و جهان کشتی که پیش‌تر مدال طلای خود را به یکی از شهدای گمنام اهدا کرده بود، در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به پدر و مادر شهید شکرائیان اطلاع داده شد و این خانواده از چشم‌انتظاری درآمدند.

در طی این مراسم، مادر شهید شکرائیان، لوح تقدیری به آقای محمدرضا گرایی اهدا کرد و در آن برای اهدای مدال طلای این قهرمان به یک شهید گمنام تشکر و قدردانی نموده و خبر افتخار ملبس شدن ایشان به لباس خادمی حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) را به ایشان داد.

جامعه دانشگاه صنعتی اصفهان که همواره میزبانی از این شهدای والا مقام را مایه افتخار و مباهات خود و روشنگر مسیر علم و دانش دانشگاهیان می‌داند از احراز هویت این شهید والا مقام خرسند و شاکر است و در روز‌های آتی آماده استقبال از خانواده گرانقدر این شهید والا مقام خواهد بود.

به‌زودی طی مراسمی از خانواده معزز این شهید والامقام در دانشگاه صنعتی اصفهان استقبال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان مزار شهدای گمنام احراز هویت شهید گمنام دانشگاه صنعتی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان

آیین تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در اصفهان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، صبح امروز مراسم آیین تشییع پیکر مطهر 4 شهید تازه تفحص شده در میدان فیض اصفهان آغاز شد و به سمت گلستان شهدا ادامه داد.

مردم شهیدپرور و همیشه درصحنه همانند گذشته در آیین همراهی این شهدای تازه تفحص شده حضور پیدا کردند تا نشان دهنده ادامه دهنده راه آنها هستند و در حفظ اسلام و نظام می‌کوشند.

پیکر پاک 3 شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع می‌شود.

هویت پیکرهای مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده و پس از سال ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد