Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، از ایجاد لیست سیاه سارقین حرفه‌ای در کرمانشاه برای رصد و کنترل بهتر آن‌ها خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دادستانی کرمانشاه، شهرام کرمی در نشست ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار، با اشاره به آمار بالای وقوع تیراندازی در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: بسیاری از متهمینی که اقدام به تیراندازی می‌کنند، شناسایی شده و دستگیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم برخورد جدی‌تر با این دسته از متهمین، افزود: باید بگونه‌ای هزینه‌های ارتکاب این جرم را برای این افراد بالا ببریم که دوباره دست به چنین جرائمی نزنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه علاوه بر سلاح‌های غیرمجاز در برخی از تیراندازی‌ها از سلاح‌های گرم دارای مجوز هم استفاده می‌شود، اعلام کرد: استفاده از سلاح مجاز در تیراندازی‌های سطح شهر درصد کمی را به خود اختصاص داده، با این وجود اگر سلاح دارای مجوز در تیراندازی‌ها کشف شود، دیگر استرداد نخواهد شد.

وی در ادامه به تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان هم اشاره کرد و گفت: در این سامانه باید اطلاعات مجرمین خطرناک را به‌صورت جداگانه ثبت کرد تا در مواقع لزوم بتوان راحت‌تر به آن رجوع کرد.

وی در ادامه از نیروی انتظامی هم خواست تا هر سه ماه یک بار لیست سارقین حرفه‌ای را در اختیار دادسرا قرار دهد تا اگر این افراد پس از زندانی شدن به مرخصی رفتند، مورد رصد قرار گیرند.

کرمی اضافه کرد: در صورتی که مجرمین و سارقین حرفه‌ای پس از مرخصی رفتن دچار ارتکاب جرم شدند، باید در مرخصی دادن دوباره به آن‌ها تجدید نظر شود.

وی همچنین خواستار تشکیل یک لیست سیاه از سارقین حرفه‌ای در سطح کرمانشاه شد و گفت: لیست سیاه سارقین حرفه‌ای کرمانشاه با پایشی که از سارقین صورت می‌گیرد باید تهیه شود تا مورد رصد قرار گیرند.

دادستان کرمانشاه اعلام کرد: دستگاه قضایی با کسانی که امنیت جامعه را دچار خدشه می‌کنند، تعارف ندارد و در این راستا در بحث برخورد و رصد آن‌ها جدی خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه مردم جامعه به امنیت و آرامش نیاز دارند، گفت: امنیت تنها موضوعی است که افراد یک جامعه در مورد آن اختلاف نظری ندارند و همه به اتفاق خواهان آن هستند.

کرمی افزود: در این راستا، دستگاه‌های امنیتی باید با همکاری مردم نهایت تلاش خود را برای برقراری امنیت داشته باشند و با برهم زنندگان آن هم برخوردی قاطع داشته باشند.

وی تصریح کرد: هرچند در دستگاه قضایی سیاست حبس‌زدایی، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و مسامحه با زندانی و خانواده‌اش در دستور کار قرار دارد، اما این‌ها شامل مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار نخواهد شد./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سارقین حرفه ای لیست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو

یک افسر پلیس در ایالت اوهایو آمریکا، یک مرد سیاه‌پوست ۵۳ ساله را با خفه کردن درحالی‌که دستانش دستبند خورده بود، کشت.

به گزارش ایسنا، فرانک تایسون که بنا به گزارش‌ها از یک حادثه رانندگی در منطقه کانتون فرار کرده بود، بر اساس تصاویر دوربین بدنه پلیس که به‌صورت عمومی منتشر شد، در یک مورد مشکوک بر اثر خشونت پلیس کشته شد.

به نقل از آناتولی، این سیاه‌پوست آمریکایی در حین بازداشت می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم. آنها قصد دارند من را بکشند.» این وضعیت شباهت‌هایی به مرگ سیاه‌پوست آمریکایی دیگری به نام جورج فلوید دارد که در نتیجه خشونت پلیس در سال ۲۰۲۰ کشته شد.

تایسون توسط پلیس در یک کافه‌تریا به دلیل تصادف رانندگی دستگیر شد، او را روی زمین انداختند و دستانش را از پشت دستبند زدند.

دقایقی بعد، مأموران بررسی کردند که آیا تایسون زنده است یا خیر، متوجه شدند که تایسون دیگر نفس نمی‌کشد. آنها قبل از انتقال این مرد با آمبولانس به بیمارستان، عملیات احیا را انجام دادند.

طبق بیانیه پلیس، تایسون در بیمارستان درگذشت و افسران درگیر تا نتیجه تحقیقات از کار تعلیق شدند.

این اتفاق در حالی است که مرگ فلوید برای چندین هفته باعث اعتراضات ملی و بین‌المللی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی