Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:19:16 GMT

داروی ایرانی درمان آرتریت روماتوئید رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۷۴۵۳

داروی ایرانی درمان آرتریت روماتوئید رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، داروی بیوسیمیلار حاوی ماده فعال دارویی «آناکینرا» که نوعی سیتوکین(عامل سرکوب کننده ایمنی) به شمار می‌رود توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.

این دارو در ترکیب با داروی(methortrexate) برای درمان نشانه ها و علایم بیماری روماتوئید آرتریت در بزرگسالان کاربرد دارد ‌.

بدن انسان در برابر بیماری های روماتویید آرتریت و سندرم وابسته به کرایوپیرین و بیماری های استیل، مقادیر زیاد سیتوکین به نام اینترلوکین-۱ تولید می کند که موجب اثرات مضری همچون التهاب و بروز علایم بیماری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو به طور معمول بدن ما پروتئین هایی برای سرکوب اثرات مضر اینترلوکین-۱ تولید می کند که آناکینرا ماده فعال استفاده از میکروارگانیزم ای کولای E-coli تولید شده است.

سیتوکین ها یا عامل سرکوب کننده ایمنی، پروتئین هایی هستند که توسط بدن ساخته می شوند که هماهنگ کننده ارتباطات بین سلولی هستند و به کنترل فعالیت های سلولی کمک می کنند.

این داور برای بیمارانی تجویز می شود که پاسخ آن به داروی (methortrexate) برای درمان روماتوئید آرتریت به اندازه کافی خوب نبوده است.

این دارو برای درمان نشانه ها و علایم التهاب مرتبط با بیماری های راش، درد مفصلی، تب،سردرد، خستگی در بزرگسالان و کودکان در رنج سنی هشت ماه به بالا کاربرد دارد.

همچنین این دارو برای درمان بیماری التهابی با درگیری چند ارگان در دوره نوزادی سندرم عصبی پوستی مفصلی مزمن در شیرخواران نام دارد، کاربرد دارد و در فرم تزریقی است.

این دارو در یک شرکت دانش بنیان دارویی مورد تایید معاونت علمی و فناوری به تولید رسیده و اکنون در داروخانه ها موجود است.

این دارو امروز با حضور معاون علمی و فناوری رونمایی شد.

کد خبر 5337900 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: رونمایی دارو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روماتیسم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی تحقیقات علمی فیس بوک امنیت سایبری نوآوری حمله سایبری تولید دانش بنیان استرالیا ایرانسل اکتشافات فضایی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است