Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالحسن نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون سرمایه گذار بخش خصوصی انباری با ظرفیت سه تُن راه اندازی کرده و زعفران این شهرستان در این انبار ذخیره شده و بزودی انبارهای دیگری نیز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به مزایای راه اندازی انبار بورس زعفران تصریح کرد: کشاورزان از طریق این انبارها، محصول خود را سپرده‌گذاری کرده و از ظرفیت بورس کالای کشور برای کشف قیمت زعفران استفاده کنند؛ احداث این انبارها می تواند به عنوان گامی عظیم در بهبود زیرساخت های زعفران منطقه فاروج و شهرهای اطراف شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فاروج اجرای این طرح را موثر در بهبود معیشت کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان باید به‌عنوان یکی از مهم ترین اجزای اصلی زنجیره ارزش زعفران سهم عادلانه ای از سودآوری صادرات و فروش طلای سرخ داشته باشند.

وی بیان کرد: زعفران ایران در بازارهای جهانی به صورت غیرفرآوری شده عرضه می‌شود و اگر محصولات زعفران ‌پایه در دسته‌های مختلف از قبیل آرایشی، بهداشتی، دارویی و دیگر موارد در این شهرستان تولید شود، ده ها برابر فروش عمده این محصول استراتژیک، ارزآوری برای کشورمان دارد.

نجفی از واگذاری ۱۰۰ دستگاه خشک کن صنعتی به زعفران کاران فاروجی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این دستگاه ها توسط سازمان جهانی تولید و مدیریت زعفران در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می گیرد تا زعفران خشک شده استاندارد و منطبق با اصول مدنظر سازمان بورس کالا تولید شود.

 زعفران در هشت شهرستان خراسان شمالی کشت و کار می شود که فاروج رتبه اول را دارد و شرایط مناسب اقلیمی، سازگاری، نیاز آبی کم، عملکرد و درآمد اقتصادی مناسب، ارتقای دانش فنی زعفران کاران و سهولت نگهداری آن از عوامل مهم توسعه این محصول صادراتی در استان است.

امکان حذف و جایگزینی باغ های آب بر با زعفران، سهولت در کشت مکانیزه و ارزش اقتصادی بالا، سهولت در نگهداری محصول، وجود  پنج واحد فرآوری و بسته بندی زعفران با ظرفیت سالانه ۳.۴ تن و امکان صادرات آن  از جمله مزایای کشت این محصول در خراسان شمالی است.

در سال زراعی گذشته ۷۶۱ کیلوگرم زعفران به ارزش ۷۴ میلیارد ریال از ۱۵۸ زعفران کار استان به صورت حمایتی توسط سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده بود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۷ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

برچسب‌ها فاروج زعفران خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فاروج زعفران خراسان شمالی فاروج زعفران خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت