Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در سال جاری ۶۵ پروژه آموزشی را با کمک خیرین تکمیل کرده و به بهره برداری رسانده‌ایم که امید است تا آخر سال به ۹۰ پروژه برسد گفت: در تهران حداقل ۶۰ هزار افزایش جمعیت دانش آموزی داشته‌ایم که در بهترین حالت جوابگوی همین افزایش جمعیت دانش آموزی خواهد بود، بنابراین کمبودهای قبلی و سرانه پایین به قوت خودش باقی می ماند که امیدواریم حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حسین پور در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی منطقه ۱۸ شهر تهران با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در تهران گفت: اقدامات ارزنده ای در چندسال اخیر صورت گرفته است، به عنوان مثال اوایل امسال بزرگترین مجتمع آموزشی در سطح کشور در منطقه ۱۰ شهر تهران با بیش از ۵۰ کلاس درس افتتاح شد.

وی افزود: مدارس سبز بر اساس سندتحول بنیادین باید عملیاتی شوند، سه پروژه به عنوان پایلوت انتخاب و شاخص های مدیریت مدرسه سبز اعمال شدند. مدل ها و الگوهایی را معرفی کرده ایم تا بتوانیم توجه اولیاء و خیرین را به موکدات سندتحول بنیادین جلب کنیم که مدرسه سبز و مجتمع های آموزشی حیات طیبه از این جمله هستند.

حسین پور با اشاره به وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس تهران گفت: ما در استان تهران شعله مستقیم در هیچ کدام از مدارس نداریم و همه به گرمایش استاندارد مجهز شده‌اند. همه مدارس استانداردسازی شده‌اند. همچنین موتورخانه مستهلک ۸۰ مدرسه امسال استانداردسازی شد. ۴۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع از محوطه مدارس و ۳۲ هزارمترمربع از پشت بام مدارس را ایزوگام کردیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: ۵۴ پروژه در سطح تهران به صورت راکد و غیرفعال رها شده بود که این پروژه ها در حال تکمیل هستند.


وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات و چالش های ما انتقال جمعیت دانش آموزی از مناطق برخوردار به مناطق کم برخوردارتر است که شاید در تهران دهها هزار دانش آموز را شامل شود گفت: جمعیت و تراکم دانش آموزی متغیر و شناور است که برنامه ریزی برای تامین فضای آموزشی را با چالش هایی روبه رو می کند.


حسین پور با بیان اینکه در سال جاری ۶۵ پروژه آموزشی را با کمک خیرین تکمیل کرده و به بهره برداری رسانده ایم که امید است تا آخر سال به ۹۰ پروژه برسد گفت: در تهران حداقل ۶۰ هزار افزایش جمعیت دانش آموزی داشته‌ایم که در بهترین حالت جوابگوی همین افزایش جمعیت دانش آموزی را خواهد داد. بنابراین کمبودهای قبلی و سرانه پایین به قوت خودش باقی می‌ماند که امیدواریم حل شود.

وی افزود: اگر همین روند تخصیص اعتبارات را داشته باشیم امکان جبران همه کمبودها فراهم نمی‌شود. یکی از راهکارها برای خلق فرصت، فروش املاک مازاد است. برای اولین بار در سطح کشور در منطقه ۱۰ شهر تهران این کار بزرگ انجام شده است و یکی از املاک به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به فروش رسید که با ۲۰ میلیارد تومان آورده نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مدرسه جدید در تهران اختصاص یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس مدرسه خیرساز دانش آموز آموزش و پرورش افزایش جمعیت دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با رقابت ۲ هزار و 5۰۰ دانش‌آموز در قالب 800 تیم آغاز شد.

دکتر طهرانچی پس از افتتاح این جشنواره از بخشهای مختلف آن بازدید و با شرکت کنندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان با حضور 2500 دانش آموز در قالب 800 تیم از 26 استان از امروز 19 اردیبهشت ماه آغاز و تا 21 اردیبهشت ماه در واحد علوم و تحقیقات کتابخانه مرحوم دکتر حبیبی ادامه دارد.

این جشنواره در راستای ایجاد شور و نشاط علمی در میان دانش‌آموزان و استعدادیابی و ظهور خلاقیت دانش آموزان با هدف گسترش فرهنگ و تحقیق و پژوهش و رشد مهارت‌های علمی، فناورانه و مهارتی دانش‌آموزان ایران اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقام سازی هستند
  • ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند