Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور مسوولان و هنرمندان و با اجرای تئاتر عروسکی «جان من ایران من» در مریوان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شامگاه چهارشنبه با حضور مسوولان و هنرمندان و با اجرای تئاتر عروسکی «جان من ایران من» در مریوان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان در افتتاحیە جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: بسیار خرسندیم از اینکە شاهد برپایی آیین افتتاحیە پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان هستیم.

وی عنوان کرد: سالیان درازی است تئاتر خیابانی مریوان در حال برگزاری است و خوشبختانە امروز شاهد آن هستیم کە بە این جشنوارە اهمیت دادە می‌شود.

اقبال افزود: مردم امروزە برای تئاتر خیابانی مریوان بە عنوان موضوعی همەگیر اهمیت قائل هستند و همە مردم آن را درک کردەاند کە تئاتر چیست و چگونە از آن بهرەمند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: تئاتر بە عنوان مادر هنرها، یکی از تاثیرگذارترین هنرها است کە ارتباط مستقیم و همزمان و دو سویەای با بازیگر و تماشاچی دارد و این موهبتی است کە مردم مریوان از آن بهرەمند هستند.

اقبال ادامە داد: مریوان بە عنوان شهری مرزی بهترین نقطە و مکان و جامعە برای اجرای تئاتر خیابانی است و مردم آن را درک کردە و با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در آیندە برنامەهای پربارتر و غنی‌تری را با توجە بە پتانسیل موجود در مریوان داشتە باشیم.

اقبال در پایان از زحمات هنرمندان تشکر کرد و یادآور شد: باید بە هنرمندانی کە با هنر خود سبب نشاط و هم‌افزایی در جامعە می‌شود، بها دادە شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی کردستان هم در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان محلی برای ارائه مطالبات به حق مردم است و اینجا جایی است که مطالبات اجتماعی به صورت هنرمندانه برای رفع مشکلات بیان می‌شود.

عبیدالله رستمی اظهار کرد: کسی که از دل مردم برخواسته باشد و درد مردم را بداند، می‌تواند به بهترین شکل ممکن به صورت هنرمندانه این مشکلات را به جامعه انتقال دهد.

وی افزود: امیدواریم در ایام برگزاری جشنواره با کمک مردم هنردوست مریوان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو پانزدهمین دوره تئاتر خیابانی مریوان برگزار شود تا زحمات چندین ماهه کادر درمانی که در این راه جانشان را از دست دادند را هدر ندهیم.

رستمی از همه مسئولان استانی و کشوری برای حمایت از این جشنواره تقدیر کرد و گفت: محلی برای ارائه مطالبات به حق و هنرمندانه مردم است.

وی از مردم مریوان خواست که در طول برگزاری این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنرمندان تئاتر خیابانی مریوان را همراهی کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان تئاتر خیابانی مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود