Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی موسی پور جشنی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان گفت: عمده ارقام کشت شده لوبیا از نوع قرمز و چیتی است.

او  با اشاره به اینکه میزان عملکرد این محصول ۱.۵ تن در هکتار است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۰۰ تن لوبیا برداشت و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 موسی پور جشنی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع لوبیا به صورت آبیاری نواری با روش تیپ بوده است.

کاشت کلم بروکلی برای اولین بار در سرچهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان از کاشت کلم بروکلی در سطح یک هکتار برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

علی موسی پور جشنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان ادامه داد: زمان کاشت این گیاه در این منطقه از اوایل بهار تا ابتدای تابستان است. 

او افزود: هم اکنون محصول تولیدی در حال  برداشت است و پیش بینی می شود حدود چهار تا ۱۰ تن کلم تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان اضافه کرد:  کلم بروکلی مبنع غنی ویتامین C  و K  ، آهن و پتاسیم است و همچنین کلسیم موجود در این گیاه با کلسیم شیر برابر است.

او اظهار کرد: نبود شناخت کافی باعث شده است تا این محصول در سرچهان بازار مصرف و فروش مناسبی نداشته باشد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت لوبیا کلم بروکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا