Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اولین تایید رسمی ایالات متحده مبنی بر آزمایش تسلیحات فراصوت چین را ارائه کرد.

مارک میلی در این باره در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: چیزی که ما شاهد آن بودیم، یک رویداد بسیار مهم از آزمایش یک سیستم تسلیحاتی فراصوت بود و این بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تلاش بوده است تا از تایید مستقیم آزمایش چین در تابستان امسال که اولین بار توسط «فایننشال تایمز» گزارش شد، خودداری کند و این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و سایر مقامات نگرانی های کلی خود را در مورد توسعه تسلیحات فراصوت چین ابراز کرده اند.

طبق اظهارات کارشناسان نظامی، به نظر می رسد که پکن به دنبال سیستم پرتاب موشک در مدار زمین برای فرار از پدافند هوایی آمریکا است.

متخصصان تسلیحات هسته ای می گویند که به نظر می رسد آزمایش تسلیحاتی چین برای فرار از سیستم دفاعی آمریکا از دو طریق طراحی شده است. اول، حرکت فراصوت با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر در ساعت است که تشخیص و رهگیری را دشوارتر می کند.

دوم اینکه مطابق ادعای برخی منابع مبنی بر اینکه که ایالات متحده معتقد است آزمایش چین شامل سلاحی بود که ابتدا به دور زمین چرخید و این چیزی است که کارشناسان نظامی از آن به عنوان یک مفهوم جنگ سرد یاد می کنند که تحت عنوان «بمباران مداری جزء به جزء» شناخته می شود.

اظهارات و ادعاهای خود در حالی مطرح می شود که ارتش ایالات متحده خود در حال طراحی و توسعه انواع موشک های متعارف و غیرمتعارف فراصوت است و اخیرا در همین زمینه یکی از انواع موشک های فراصوت خود را آزمایش کرد که البته به دلیل نقص فنی پیش آمده در سیستم موشک مذکور، این عملیات ناموفق بود.

وزارت امور خارجه چین پیشتر خبر نشریه فایننشال تایمز در خصوص آزمایش موشک فراصوت توسط پکن را تکذیب و اعلام کرده بود که خبر مذکور اشتباه بوده و پکن یک فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده است.

فایننشال تایمز به نقل از ۵ منبع ناشناس گزارش داده بود که چین در ماه آگوست یک موشک فراصوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده که قابلیت های آن باعث شگفتی نهادهای اطلاعاتی آمریکا شده است.

طبق این گزارش ارتش چین یک راکت حامل موشک فراصوت را پرتاب کرده که در مدار پایین در جو زمین درحال حرکت بوده و پیش از برخورد به هدف مورد نظر گردشی در اطراف کره زمین داشته است.

کد خبر 5338003 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: مارک میلی ارتش آمریکا ایالات متحده امریکا جو بایدن پنتاگون وزارت دفاع آمریکا چین پکن وزارت خارجه آمریکا وزارت خارجه چین موشک فراصوت آوانگارد موشک بالستیک آزمایش موشکی ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه لبنان عربستان سعودی فلسطین ترکیه سودان سوریه انتخابات عراق ایران طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز -جمعه- گزارش کرد پیونگ یانگ سامانه‌های موشکی ۲۴۰ میلیمتری چند پرتابی را که در شرکت دفاعی جدیدش ساخته شده است، آزمایش کرد.

به گزارش ایسنا، این آزمایش‌ها با هدف ارزیابی پارامترهای کلیدی این تجهیزات در ۲۵ آوریل انجام شد و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در جریان این آزمایش‌ها حضور داشت.

به نقل از خبرگزاری تاس، خبرگزاری کره شمالی تاکید کرد این سامانه‌ها دارای فناوری‌های پیشرفته هستند و به تغییرات استراتژیک در روند تقویت نیروهای توپخانه کمک خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ماه فوریه سال جاری میلادی گزارش داده بود آکادمی دفاع ملی این کشور یک مهمات جدید هدایت شونده ۲۴۰ میلیمتری طراحی کرده است.

سال گذشته میلادی، راکت‌اندازهای چندگانه ۶۰۰ میلیمتری وارد خدمت ارتش خلق کره شدند. به گفته پیونگ یانگ، از این موشک‌ها برای شلیک تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • دو روی سکه هوش مصنوعی در گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد