Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علی‌اکبر محزون» روز پنجشنبه در شورای اداری استان همدان گفت: جهت گیری نظام آمار از سال گذشته به این سمت و سو هدایت شده که همانند کشورهای پیشرفته جهان از آمارگیری های سُنتی به آمارگیری «ثبتی مبنا» و مُدرن پیش برویم.

وی اضافه کرد: افزایش بهره وری در تولید آمار، کاهش هزینه بالای سرشماری، عملیات میدانی و کوتاهتر شدن زمان دستیابی به داده های آماری از مزیت های آمارگیری «ثبتی مبنا» و مُدرن است و به جای دوره زمانی پنج تا ۱۰ سال در مدت زمان کوتاهتر از این آمار بهره مند می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محزون خاطرنشان کرد: هیات وزیران در ابتدای سال گذشته تغییر رویه در آمارگیری و سرشماری را مصوب کرد بر این اساس دی ماه سال گذشته ستاد ملی سرشماری با عضویت ۱۵ دستگاه اجرایی که بخشی از اعضای جزو کمیسیون دولت محسوب می شود کار خود را آغاز و  مصوبات این ستاد به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه این ستاد، برنامه زمانی کلی در این سرشماری ثبتی مبنا تا افق ۱۴۰۵ ترسیم شد خاطر نشان کرد: پس از سرشماری ۱۳۹۵ مطالعاتی برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای امارگیری ثبتی مبنا آغاز شد.

محزون اضافه کرد: بر اساس مصوبه سازمان اجرای سرشماری برای شهر همدان پیش بینی شده تا تعداد ماموران آمارگیر برای این شهرستان ، تعداد خودرو مورد نیاز، کارشناسان دایره اجرایی در حوزه آی.تی و نقشه تعیین شد.

وی بیان کرد: با این تشکیلات کار عملیاتی و میدانی سرشماری در شهرستان همدان آغاز شد با این وجود با توجه به اهمیت این کار نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه ها و بهره گیری از ظرفیت ها برای به نتیجه رسیدن این سرشماری با کیفیت بالا هستیم.

 مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران گفت: به همه جمعیت شهرستان همدان پیامک ارسال شده تا هیچکس از سرشماری بی اطلاع نباشد و همه در این سرشماری مشارکت داشته باشند.

محزون افزود: عملیات میدانی در شهرستان همدان در حال اجرا بوده و موضوع کنترل، دقت، صحت و ارزیابی داده ها بسیار با اهمیت است و ابزارهایی برای صحت سنجی و ارزیابی در دست است.

وی بیان کرد: گزارش های به دست آمده از پنج روز نخست آمارگیری حاکی از این است که ۱۲ هزار و ۲۰۱ خانوار در شهرستان همدان فهرست برداری شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ فرم تکمیل و منجر به مصاحبه شده است.

به گفته محزون حدود ۵۰۰ مامور آمارگیر در شهرستان همدان مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها مرکز آمار ایران شهر همدان جلسه شورای اداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران شهر همدان جلسه شورای اداری مرکز آمار ایران شهر همدان جلسه شورای اداری شهرستان همدان ثبتی مبنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که ۲ نظامی این رژیم در مرکز غزه کشته شدند.

به گزارش مشرق از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲ افسر ارتش روز گذشته در مرکز نوار غزه کشته شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، ۲ نظامی کشته شده گروهبان عیدو اویو ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره کلکادین مهیری ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند.

این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

همچنین آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند هم با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

آمار و نام نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه براساس دستور العمل این رژیم و پس از صدور اجازه ویژه منتشر می‌شود و نام‌های اعلامی، ملاک آمار واقعی کشته شده‌ها نیست.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان