Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@22:36:04 GMT

رونمایی داروی درمان روماتوئید آرتریت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۹۲۵۴

رونمایی داروی درمان روماتوئید آرتریت

داروی تزریقی درمان روماتوئید آرتریت امروز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد. ناطقان: داروی "بیوسیمیلار" حاوی ماده فعال دارویی "آناکینرا" است که نوعی سیتوکین(عامل سرکوب کننده ایمنی) به شمار می‌رود.




سیتوکین‌ها یا عامل سرکوب کننده ایمنی، پروتئین‌هایی هستند که توسط بدن ساخته می‌شوند و هماهنگ کننده ارتباطات بین سلولی هستند و به کنترل فعالیت‌های سلولی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدن انسان در برابر بیماری‌های روماتوئید آرتریت و سندرم وابسته به کرایوپیرین و بیماری‌های "استیل"، مقادیر زیاد سیتوکین به نام اینترلوکین-۱ تولید می‌کند که موجب اثرات مضری همچون التهاب و بروز علائم بیماری می‌شود.

به طور معمول بدن ما پروتئین‌هایی برای سرکوب اثرات مضر اینترلوکین-۱ تولید می‌کند که آناکینرا ماده فعال استفاده از میکروارگانیزم "ای کولای" E-coli تولید شده است.

این دارو در ترکیب با داروی (methortrexate)  برای درمان نشانه‌ها و علائم بیماری روماتوئید آرتریت در بزرگسالان کاربرد دارد. این دارو برای بیمارانی تجویز می‌شود که پاسخ آن‌ها به داروی (methortrexate) برای درمان روماتوئید آرتریت به اندازه کافی خوب نبوده است.

این دارو برای درمان نشانه‌ها و علائم التهاب مرتبط با بیماری‌های راش(ضایعه پوستی)، درد مفصلی، تب، سردرد، خستگی در بزرگسالان و کودکان در رده سنی ۸ ماه به بالا کاربرد دارد.

همچنین این دارو برای درمان بیماری التهابی با درگیری چند ارگان در دوره نوزادی که به آن "سندرم عصبی پوستی مفصلی مزمن" در شیرخواران گفته می‌شود، کاربرد دارد.

این دارو در فرم تزریقی به تولید رسیده  است.

این دارو در یک شرکت دانش‌بنیان دارویی به تولید رسید که علاوه بر دریافت مجوز از وزارت بهداشت، مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به تولید رسیده است و اکنون در داروخانه ها موجود است که امروز نیز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.
منبع: ایسنا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روماتوئید آرتریت برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار

سازمان غذا و دارو، از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)