Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: روزانه هزاران مترمکعب گاز اسیدی همراه با نفت در خوزستان سوزانده می‌شود که خطرات زیادی را برای سلامت مردم ایجاد کرده است.

محمد جواد اشرفی در نشست بررسی جمع‌آوری فلرهای نفتی که روز پنجشنبه در شرکت نفت و گاز کارون در اهواز و با حضور رییس سازمان بازرسی کشور برگزار شد بیان کرد: متاسفانه طرح آماک به خوبی در خوزستان  اجرا نشد، و از ریاست سازمان بازرسی تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده تا طرح آماک به درستی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر چند تلاش هایی در این باره انجام شده به عنوان مثال فاز دوم پالایشگاه بید بلند ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز را دریافت می‌کند اما کافی نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی با نفت، تنها در بحث جمع آوری فلرهای نفتی خلاصه نمی شود افزود: از دیگر مشکلات زیست محیطی که شرکت نفت ایجاد میکند پساب های نفت، و سایر آلاینده ها است که باید برای این مشکلات فکری شود.

وی گفت: در اهواز شرکت نفت، رفتار مناسبی در قبال سلامتی مردم ندارد و اقدام موثری برای رفع آلودگی‌های ناشی از فلرهای نفتی انجام نمی‌دهد.

اشرفی ادامه داد:دستگاه قضایی باید در این خصوص برخورد جدی تر را با شرکت نفت داشته باشد چرا که در بلند مدت با مشکلات بیشتری روبه رو خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: قرار بود شرکت نفت ۲۰۰ هزار هکتار فضای سبز را در مناطقی از استان که فعالیت نفتی دارد ایجاد کند اما هیچ اقدامی انجام نداده است؛ یکی از عوامل وجود گرد و غبار در خوزستان آلودگی های نفتی است که می توان با ایجاد فضای سبز در کاهش آن کمک کرد.

وی با بیان اینکه شرکت نفت در بیشتر زمین ها و مناطق اهواز معارض است افزود: این شرکت باید اجازه کاشت نهال و فضای سبز را بدهد تا اهواز بیش از این دچار آلودگی زیست محیطی ناشی از آلاینده های نفت نشود.

اشرفی بیان کرد: گاز سوزی به شدت در تمام میادین نفتی خوزستان  وجود دارد و وجود تعداد زیاد فلر نفتی مشکلات زیادی را برای سلامت جسم و روان مردم ایجاد کرده است.

رییس سازمان بازرسی کشور که به همراه رییس قوه قضاییه به خوزستان سفر کرده ، روز پنجشنبه از تاسیسات نفتی شرکت کارون در اهواز و تاسیسات طرح آماک ( طرح جمع آوری فلرهای نفتی) بازدید کرد و در نشستی با مسوولان و مدیران شرکت مناطق نفتخیز جنوب، روند اجرای طرح آماک را جویا شد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فلرهای نفتی شرکت نفت طرح آماک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته، بیش از پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) درپی بارندگی‌های اخیر در استان، بیان کرد: سد مخزنی رزه درمیان با دو میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان‌آب‌ها را داشتند.

وی ادامه داد: از پنجشنبه تا کنون، یک میلیون مترمکعب رواناب در سدهای تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب روان‌آب در استان وجود دارد که از ابتدای این سال آبی تا کنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب روان‌آب در این سدها ذخیره شده است.

وی افزود: اکنون از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سدهای مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان‌آب در سدها مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز