Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آموزش و پرورش از سطح وزارتخانه تا شهرستان‌ها بیشتر درگیر کار تشکیلاتی و ستادی است، گفت: توان نیرو‌های آموزش و پرورش باید صرف برنامه ریزی برای امور آموزشی و تربیتی و تحول در سیستم آموزشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: مسئله اصلی در حوزه آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزشی، ارتقاء سطح تربیت دینی و تقویت تفکر، تعقل و تدین در دانش آموزان است و این مهم باید به عنوان یک اولویت مدنظر مسئولان آموزش و پرورش باشد در حالی که در مواردی احساس می‌شود، کار‌های ستادی اصل و این موارد، به عنوان حاشیه مدنظر قرار گرفته است.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اساسی است، زیرا سبک آموزشی ما بر اساس تفکر و تعقل نیست و سیستم و سبک آموزشی ما باید متحول شود ضمن اینکه قدرت تعقل و تشخیص حق از باطل باید از دوران کودکی به فرزندان ما آموزش داده شود که این مهم در سیستم آموزشی ما مورد غفلت قرار گرفته شده و اجرای سند تحول می‌تواند خلأ‌های موجود را پر کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: متاسفانه امروز بواسطه کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری، فضای مجازی تاثیر بالایی روی دانش آموزان گذاشته است و گاه آثار نامطلوبی در سبک زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند که لازم است معلمان و مربیان در این زمینه وارد عمل شوند و هدف زندگی را به دانش آموزان نشان دهند، به آن‌ها الگو معرفی کنند و فطرت الهی آن‌ها را بیدار کنند.

او اظهار داشت: البته مهد‌های کودک نیز بسیار حائز اهمیت هستند، زیرا محتوایی که این مراکز در سنین پنج و شش سالگی به کودکان ارائه می‌دهند، می‌تواند در هویت، تفکر و تعقل آن‌ها اثرگذار باشد بنابراین نیاز به نظارت جدی بر محتوا‌های ارائه شده در این مراکز است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: به تحول آموزش در مهدکودک‌ها نیز توجه شود و کودکان ما باید از سنین پایین با الگو‌های درست و قوی آشنا شوند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله جمعیت، عنوان کرد: جمعیت ما به سمت پیر شدن پیش می‌رود و اگر همین جمعیت جوان را نیز تربیت و تقویت نکنیم، کشور در آینده با مشکل نیروی انسانی مواجه می‌شود.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: به آموزش‌های قرآنی در مهدکودک‌ها و مدارس توجه شود، و امروز کودکان را باید به نحوی تربیت کنیم که افرادی معتقد، متدین، متعهد، با اخلاق، دلسوز و ولایتمدار بار بیایند تا بتوانند برای آینده کشور منشأ اثر و خیر و برکت باشند.

او اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان نیز باید معلمانی متعهد تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزانی دلسوز، خلاق، متعهد و کارآمد تربیت کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در مدارس و دانشگاه‌ها باید دانش آموزانی تربیت شوند که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، کارآفرین شوند نه اینکه امروز بیشترین آمار بیکاری استان یزد مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

او تاکید کرد: دشمنان ما می‌خواهند کشور ما در همه زمینه‌ها به خارج از کشور وابسته باشند تا به واسطه استقلال و رشد علمی، قدرت پیدا نکنیم و برای تحقق این هدف خود از هیچ تلاش و برنامه ریزی در کشور ما دریغ نمی‌کنند و این برنامه ریزی را از ۱۰۰ سال پیش در سیستم آموزشی ما آغاز کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در مرکز استان یزد برای احیای مدارس تخریبی و جایگزینی مدارس در مرکز استان نیاز به ۲۴۵ آموزشگاه ۱۲ کلاسه داریم.

موحدی فر عنوان کرد: ۲۳۵ مدرسه نیز در بقیه شهر‌های استان یزد کمبود داریم که برای رفع این مشکلات تلاش‌هایی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان یزد آموزشی ما آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

استاندار سمنان گفت: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس ‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط از دیگر مسائلی است که ضرورت دارد به صورت ویژه مدنظر باشد.

هاشمی تصریح کرد: توجه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی در سطح مدارس با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث آزمون امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت‌دار فعلی آموزش و پرورش استان است که باید تمام امکانات لازم با تشکیل ستاد پیشتیبانی از آزمون برای این مهم فراهم شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس تکریم از مقام معلم، ضرورت دارد تا اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح استان با نقش‌آفرینی و محوریت دانش‌آموزان برگزار شود.

کد خبر 747556

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان