Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «امرالله صالح»، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین افغانستان، گفت که «زلمی خلیل‌زاد» جمهوریت را به عنوان بز قربانی می‌دانست که تا لحظه‌ ذبح از آن مراقبت می‌کند.

صالح در واکنش به اظهارات جدید نماینده‌ پیشین آمریکا، گفت که خلیل‌زاد معمار این طرح بزرگ برای شکست افغانستان بود و مصاحبه‌های کنونی او، نمی‌تواند «بوی تعفن» این شکست را پاک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: «به جای اینکه وقوع فاجعه را بپذیرند، هنوز هم تلاش می‌کنند تا افغان‌ها را به‌عنوان طرف جرم معرفی کنند، بر زخم‌های‌شان نمک بزنند و از نیازها و ناامیدی‌شان سوءاستفاده کنند.»

این در حالی است که اخیرا زلمی خلیل‌زاد، گفته که لجاجت محمداشرف غنی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان و خودخواهی نخبگان این کشور، دو عامل عمده برای شکست نظام در افغانستان بوده است.

خلیل‌زاد در یک نشست مجازی در بنیاد گارنگی آمریکا، گفت که عدم تمایل سربازان افغانستان برای مبارزه با طالبان نیز در سقوط سریع این کشور نقش داشته است.

وی افزود که اشتباه‌ محاسباتی اشرف غنی این بود که او هیچگاه باور نمی‌کرد که ایالات متحده افغانستان را ترک کند.

خلیلزاد در بخشی از اظهاراتش تصریح کرد: «تلاش کردم او را (اشرف غنی) متقاعد کنم که رییس‌جمهور ترامپ بسیار جدی است. او گفت نه،‌ اطلاعات و ارتش چیزی دیگری به من گفتند.»

زلمی خلیل‌زاد همچنین در این نشست نسبت به شکست و فروپاشی حکومت طالبان هشدار داد و گفت که اگر حکومت طالبان با شکست مواجه شود، بحران انسانی رخ خواهد داد و افزون بر آن، عامل بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: امرالله صالح خلیلزاد خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود