Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در خصوص مالکیت رودخانه کارون، گفت: مدیریت بستر رودخانه ها بر عهده وزارت نیرو است نه مالکیت آن.

محمدتقی سجادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مسایل مطرح شده مبنی بر ثبت مالکیت بستر رودخانه کارون به نام وزارت نیرو، در خصوص مالکیت عرصه های طبیعی، اظهار کرد: اصالتا سند عرصه های ملی به نام منابع طبیعی است و در این زمینه مدیریت بستر رودخانه ها بر عهده وزارت نیرو است اما مالکیت آن خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مالکیت ٩٨ درصد از عرصه های منابع طبیعی در خوزستان با اداره کل منابع طبیعی است، افزود: صدور سند بر عهده اداره ثبت اسناد است و از نظر قانونی هرگونه تغییر مالکیت اسنادی که تحت مالکیت منابع طبیعی قرار دارد، باید با هماهنگی صاحب سند صورت بگیرد و در حال حاضر نیز مساله بستر کارون باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: زمانی که جنگلدار منابع طبیعی، تشخیص به ملی بودن عرصه ای می دهد، سند تحت مالکیت منابع طبیعی صادر می شود و این یک قانون است.

سجادی عنوان کرد: مدیریت رودخانه ها بر عهده وزارت نیرو است اما مالکیت آن خیر؛ اگر اینگونه نباشد به عنوان مثال وزارت صمت نیز مالکیت معادن را می خواهد و یا اداره راه و شهرسازی مالکیت اتوبان ها را می خواهد که در این شرایط، مدیریت غیرممکن خواهد بود.

وی اظهار کرد: مالک عرصه ها در خارج از حریم شهرها، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و در داخل حریم شهرها، سازمان ملی زمین و مسکن است و دستگاه های مختلف در حوزه کاری خود، صرفا مدیریت را بر عهده دارند و نه مالکیت.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در خصوص مالکیت رودخانه کارون، بیان کرد: اداره ثبت اسناد در خصوص مالکیت این رودخانه و یا دیگر رودخانه ها، باید از اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان استعلام گیری کند زیرا متولی ذاتی اراضی ملی در هر نقطه از کشور، منابع طبیعی است. اگر نقطه مورد نظر در حوزه شهری قرار داشته باشد باید از سازمان ملی زمین و مسکن و اگر در خارج از حوزه شهری باشد باید از منابع طبیعی استعلام گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان منابع طبیعی و آبخیزداری بستر رودخانه رودخانه کارون وزارت نيرو منابع طبیعی خوزستان منابع طبیعی خصوص مالکیت بستر رودخانه مالکیت آن عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود