Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تهیه‌کننده سینما گفت: ادغام بخش جهانی و ملی جشنواره فیلم فجر اقدامی ارزنده و کاملا حرفه‌ای بود چون در سالهای جدایی بخش بین‌الملل از بخش ملی جشنواره فیلم فجر، جز تلفات بودجه را شاهد نبودیم.

امیرحسین شریفی در گفت‌وگو با میزان پیرامون ادغام بخش بین‌الملل با جسنواره ملی فیلم فجر گفت: برگزاری یکپارچه جشنواره فیلم فجر بسان تمام جشنواره‌های مطرح دنیا کمک می‌کند به افزایش اعتبار این جشنواره‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی که مدام می‌گویند بین‌الملل، درجه الف گرفته بود بیایند و بگویند کدام جشنواره الفی در دنیاست که دوتکه برگزار شود.

تهیه‌کننده «ضیافت» ادامه داد: آیا جشنواره کن و برلین یا لوکارنو و ونیز، اعتبارشان به‌خاطر دوتکه بودن است؟ اعتبار این جشنواره‌ها به‌خاطر حضور آثار مطرح و فیلمسازان صاحب نام است ولی آقایانی که بین‌الملل را با بودجه ویژه، جدا کردند حتی نتوانستند در طی پنج سال، شرایط رونمایی از آثار مطرح فیلمسازان ایرانی را در این جشنواره فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

این تهیه‌کننده باسابقه تاکید کرد: نه فقط امثال اصغر فرهادی بلکه حتی فیلمسازانی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا نیز در این سالها هیچ کدام از فیلمهایشان را برای رونمایی به بخش بین‌الملل فجر ندادند! چرا؟ کدام تهیه‌کننده برجسته‌ای در سینمای ایران در این پنج سال، فیلمش را برای رونمایی به محفل بین الملل داد؟ تقریبا هیچ.

تهیه‌کننده «هور در آتش» تاکید کرد: از آن طرف هیچ فیلمساز مطرح و هیچ فیلم درجه یک خارجی را نتوانستند برای رونمایی در بین‌الملل بیاورند چون حتی فیلمسازان و کارشناسان خارجی هم سینمای ایران را به جشنواره فجری می‌شناسند که در دهه فجر انقلاب برگزار می‌شود.

امیرحسین شریفی با تحسین یکپارچگی جشنواره فجر اظهار داشت: واقعا برگزاری دوتکه فجر مایه خنده اغلب اهالی سینما شده بود و از صنف خودمان یعنی صنف تهیه‌کنندگان تا صنف کارگردانان بارها خواستار ادغام شدند و خوشبختانه محمد خزاعی در اقدامی حرفه‌ای، ادغام و یکپارچگی را در دستور کار قرار داد‌.

تهیه‌کننده «اشک سرما» بیان داشت: جشنواره‌های فیلم در همه جای دنیا یکپارچه هستند و نه تکه تکه، چیزی که به نام جشنواره مثلا جهانی راه انداختند، در این پنج سال فقط شبیه دکانی شده بود برای کاسبی عده‌ای محدود.

شریفی تاکید کرد: پاشنه آشیل محفل بین‌الملل که کلی بودجه بلعید، فقدان فیلم‌های درجه یک بین‌الملل و حالا نه فقط از آمریکا بلکه از اروپا بود. کار به جایی رسید که برای توجیه پول‌های هنگفتی که به بهانه برگزاری جداگانه گرفتند، شروع کردند به ایجاد بخش‌های بی‌ربطی مثل همایش و سمینار و کارگاه و... که جایشان هر جا باشد در جشنواره الف نیست. الان جشنواره‌های کن و برلین را به ورک‌شاپ می‌شناسند یا رونمایی از آثار مطرح دنیا؟ معلوم است که رونمایی از آثار مطرح باعث اعتبار این جشنواره‌ها شده و حالا با یکپارچگی جشنواره فجر، امیدوارم حرکتی اصولی برای ایجاد اعتبار برای مهمترین جشنواره هنری فجر فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما جشنواره فیلم فجر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر تهیه کننده بین الملل آثار مطرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاعقه در تمرین تیم ملی والیبال! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی شریفی دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران که این فصل در تیم اسپورتوتو ترکیه توپ می زد و فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرد، از امروز به تمرینات تیم ملی والیبال ایران اضافه شد تا پا به پای دیگر ملی پوشان به تمرین بپردازد.

صاعقه والیبال ایران که سال گذشته در تیم ملی درخشش خاصی نداشت و اکثر تورنمنت ها را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، این بار با انگیزه و روحیه فراوان به تمرینات تیم ملی آمده تا برای قرارگیری در ترکیب تیم ملی خود را به کادر فنی نشان دهد.

اگر میلاد عبادی‌پور را یکی از قدرتی زن های ترکیب اصلی تیم ملی بدانیم، مرتضی شریفی باید برای قرار گرفتن در ترکیب با بازیکنانی همچون پوریا حسین خانزاده امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی و مبین نصری رقابت کند. مرتضی شریفی نشان داده اگر در اوج باشد آبشارهای سنگین و پر قدرتش را کمتر کسی می تواند دفاع کند.

دیگر خبرها

  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • صاعقه در تمرین تیم ملی والیبال! (عکس)
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان