Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان از تعطیل شدن معدن سیلیس و آهک شهرستان کرمان به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

"داریوش غفاری" امروز ششم آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال پایش شبانه مشترک مسئولین اداره پایش و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان وضعیت معدن سیلیس و آهک واقع در کیلومتر ۱۷ اتوبان کرمان _باغین مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: براساس بررسی های کارشناسی به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی که باعث آلودگی هوا شده بود، بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی دستور توقف فعالیت معدن صادر و نسبت به تعطیلی واحد اقدام  شد.

 غفاری با اشاره به فرا رسیدن فصل سرد سال و احتمال بروز وارونگی هوا و تشدید آلودگی عنوان کرد: برنامه پایش صنایع به ویژه صنایع منتشرکننده گازها و ذرات در محیط در دستور کار اداره کل محیط زیست قرار دارد و با مسببین آلایندگی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از صاحبان صنایع و خدمات درخواست کرد نسبت به استانداردسازی تجهیزات کارگاهی اقدام و در مصرف بهینه سوخت و انرژی اهتمام ویژه‌ای به عمل آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی محیط زیست آلودگي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  باقر مهرعلیلو گفت: در این پایش وضعیت زیست محیطی واحدها از جمله نحوه مدیریت پساب تولیدی واحد، استفاده از سیستم آبپاش در فرایند تولید، میزان فضای سبز و  میزان ذرات محیطی واحدها مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: ۷ واحد شن  و ماسه در شهرستان چایپاره فعال هستند و بر اساس ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی مشمول یک درصد عوارض سبز می شوند.
 

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود