Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ذبیح اله خداییان روز پنجشنبه در نشست قضات و کارکنان دستگاه قضایی اندیمشک در سرسرای شهید قاسم زاده افزود: دستگاه قضایی باید با اجرای عدالت، اقتدار و عزت خود را حفظ کند یعنی زمانی که قاضی ما به پرونده رسیدگی، و می‌خواهد حکم صادر کند غیر از خدا و قانون چیز دیگری را مد نظر قرار ندهد و تبعیض قایل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقتدار ما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به ایستادگی بر سر حرف حق است گفت: اگر بر سر حرف حق ایستادگی و اصرار داشتیم و در عمل اجرا کردیم، مردم طعم شیرین آن را خواهند چشید.
خداییان افزود: در این صورت اعتماد مردم هر روز بیشتر می‌شود و امید در دل عموم زنده می‌ماند.

وی ادامه داد: همکاران ما در دادگستری، برای شناسایی حق خسته نشوند و تلاش کنند تا با بررسی و تلاش مضاعف، احقاق حق شود.

خداییان بیان کرد: اگر ما برای جمع آوری مدارک و مستندات در پرونده خسته شویم احتمال می رود در شناخت حق دچار اشتباه شویم.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ رفتار علوی در بین کارکنان و مجموعه دستگاه قضایی گفت: داشتن زبان نرم در برخورد با مردمی که با ناراحتی به دستگاه قضایی پناه می برند ضرورت دارد.
سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت سرعت بخشی به روند بررسی پرونده‌های قضایی تاکید کرد.
وی همچنین صلح‌ و سازش و تقویت روحیه اسلامی را در بین اقشار مختلف ضروری دانست و افزود: کمک گرفتن از بزرگان و ظرفیت های محلی برای این موضوع بسیار مهم است و مانع اختلافات بعدی در برخی پرونده‌ها می‌شود.

رییس دادگستری شهرستان اندیمشک نیز گفت: افزایش جمعیت، پیچیده شدن روابط افراد و مسایل فرهنگی اجتماعی نیاز جامعه به دستگاه قضایی برای حل مشکلات قضایی اشخاص حقیقی و حقوقی را مضاعف کرده است.
میثم‌ سخنور افزود: سیستم قضایی بر پایه عدل اسلامی بنا شده و قضات عادل و آشنا به امور برای این مهم تلاش وافر دارند.
وی با بیان اینکه پاسداری از حقوق عامه وظیفه دستگاه قضایی است گفت: همه باید برای تحقق عدالت اجتماعی، با دستگاه قضایی همدل و همراه باشند.
سخنور ادامه داد: محدودیت فضای فیزیکی، مجموعه قضایی شهرستان را با مشکلاتی روبه رو کرده که انتظار اهتمام ویژه در این خصوص داریم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان هم گفت: این شهرستان دارای سه بخش ثبتی سه ، هشت و بخش الوار گرمسیری است و تعداد ۴۵ هزار پرونده ثبتی در این شهرستان وجود دارد.
سید محمود بهرسی افزود: با درایت مجموعه مدیریتی ثبت اسناد و املاک کشور شاهد تحولات خوبی در بخش های مختلف هستیم که این مهم خدمات رسانی به مردم را با کیفیت بیشتری همراه کرده است.

امام جمعه اندیمشک هم گفت: حضور مسوولان ارشد کشور در بین مردم سبب آرامش مردم و تقویت پیوند مردم با مسوولان و نظام اسلامی می شود.
حجت الاسلام سید کمال موسوی افزود: سفر رییس قوه قضاییه و تیم همراه به استان خوزستان سبب دلگرمی مردم این خطه شده است.

در حاشیه دیدار سخنگوی قوه قضاییه با کارکنان دستگاه قضایی، جمعی از ساکنان کوی امیر اندیمشک با حضور در محل برگزاری این همایش ،در گفت و گو با خداییان خواستار حل مشکل بلاتکلیفی اسناد مالکیت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی این منطقه با وجود گذشت ۹ سال از واگذاری به ساکنان شدند.

سخنگوی قوه قضاییه که همراه رییس قوه قضاییه به خوزستان سفر کرده، در سفر به اندیمشک قرار است در نشست شورای اداری این شهرستان نیز شرکت کند.

برچسب‌ها قاضی خداییان اندیمشک قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاضی خداییان اندیمشک قاضی خداییان اندیمشک قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند