Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:31:07 GMT

آمار موالید در کشور طی پنج سال اخیر کاهشی است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۰۷۱۳

آمار موالید در کشور طی پنج سال اخیر کاهشی است

«علی‌اکبر محزون» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در همدان، افزود: میزان باوری در کشور به طور متوسط(تعداد فرزند) به ازای بانوان در سن باوری زیر  ۱.۱۷  و برای همه بانوان ایرانی ۱.۶۵ است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۱۱۴ هزار مورد موالید در کشور ثبت شده که نسبت به سال قبل از آن ۸۴ هزار نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران اضافه کرد: با توجه به روند نزولی موالید باید توازن در ساختار جمعتی و هرم سنی جمعیتی با برقراری ارتباطی بین نسلی از جمله ارتقای سطح باوری به سطح جانشینی یعنی دست کم ۲.۵ تا سه فرزند برای هر خانواده ایجاد شود

محزون ادامه داد: ۱۲ بند سیاست های کلی جمعیت به توان افزایی و ارتقای کیفی جمعیت پرداخته که باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: از نظر تحولات روی داده در جمعیت کشور و سیاست های کلی ابلاغی رهبری انقلاب درباره جمعیت، باید این تحولات طبق این سیاست ها و بندها به دقت مرور و دلیل کاهش شدید فرزند آوری در خانواده ها بررسی و نواقص رفع و جبران شود.

وی افزود: هم اینک جمعیت کشور  بیش از ۸۴  میلیون نفر است که طبق آخرین سرشماری حدود ۲۴ درصد جمعیت زیر ۱۵ سال، ۲۵.۱ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال و ۴۴.۸ درصد جمعیت میانسال هستند.

آمارگیری آزمایشی به منظور بررسی و ارزیابی وضعیت آمادگی زیرساخت ها برای آمارگیری «ثبتی مبنا» و مُدرن در پنج نقطه کشور از جمله شهرستان همدان از یکم آبان آغاز شده است.

برچسب‌ها آمار شهر همدان اختصاصی ایرنا نوزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمار شهر همدان اختصاصی ایرنا آمار شهر همدان اختصاصی ایرنا نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) می‌گوید که آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به شدت هولناک است.

فیلیپ لازاینی، کمیسر عالی آنروا در گفت‌وگوی اختصاصی با تاس تاکید کرد: در شرایط جنگی، رسیدن به عدد دقیق بسیار دشوار است اما معتقدم ارقام (اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین بیش از ۳۴ هزار شهید) درباره میزان کشته‌شدگان (شهدا) در غزه، تصور نسبتا منطقی در اختیار ما قرار می‌دهد و این آمار دهشتناک است.

وی افزود: کشتن(به شهادت رساندن) بیش از ۳۰ هزار نفر ظرف ۶ ما، بی‌سابقه است. ما می‌دانیم که در بین آنها ۱۳ هزار کودک وجود دارد. این را هم می‎‌دانیم که شمار کودکان کشته شده (شهید) در غزه در ۶ ماه، بیشتر از تمام قربانیان سراسر جهان در چهار سال اخیر است!

لازارینی تاکید کرد: بنابراین موضوع هم از لحاظ آماری و هم از حیث سطح ویرانی، بی‌سابقه است. امروز اگر به تعداد کارمندان آنروا که در نوار غزه کشته شده‌اند (۱۸۰ نفر) دقت و آن را با شمار کارمندان ما در غزه یعنی ۱۳ هزار نفر مقایسه کنیم و سپس به شمار کشته‌شدگان در سراسر نوار غزه نگاهی بیندازیم و آن را با کل جمعیت در مقام مقایسه قرار دهیم، کمابیش به نسبت مشابهی دست خواهیم یافت.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت که عدد ۳۴ هزار(شهید)، اغراق‌آمیز نیست، تصریح کرد: آمار کشته‌شدگان (شهدا) قطعا در همین بازه است و حتی مطمئن نیستم که آیا این رقم افرادی که زیر آوار مانده‌اند را در برمی‌گیرد یا خیر زیرا در اکثر مواقع، شمار کشته‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ثبت و گزارش می‌شود. بنابراین متاسفانه باید بگویم که نسبت اعلام‌شده، شاید به واقعیت نزدیک باشد. این رقم می‌تواند بیشتر باشد. همچنین باور دارم که این ارقام، اغراق‌آمیز نیست.

کد خبر 6090694

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است