Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:39:11 GMT

استقرار سوخوی روسیه در شمال شرق سوریه

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۰۹۴۱

استقرار سوخوی روسیه در شمال شرق سوریه

شبکه المیادین اعلام کرد: یک جنگنده روسیه از نوع سوخو برای اولین بار از زمان آغاز مشارکت نظامی مسکو در سوریه در سپتامبر ۲۰۱۵ در فرودگاه قامشلی استان حسکه فرود آمد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، این منابع تاکید کردند، جنگنده روسیه در راستای تلاش‌های این کشور برای گسترش حضور نظامی خود در شرق سوریه به طور ثابت در فرودگاه خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اظهار داشتند، طرف روسی در تلاش است تا فرودگاه قامشلی را توسعه دهد و هواپیماهای جنگی و بالگردهای بیشتری وارد کند و فرودگاه را به پایگاه هوایی روسیه تبدیل کند.

همچنین فعالان شبکه‌های اجتماعی تصویری را در اینترنت از یک جنگنده روسی "سوخو-۳۵ اس" منتشر کردند که گفته می‌شود برای اولین بار روز چهارشنبه در فرودگاه شهر قامشلی -که تحت کنترل ارتش سوریه است- طبق توافق میان دولت دمشق و نیروهای سوریه دموکراتیک"قسد"فرود آمد.

این اولین بار است که جنگنده‌ های روسی در شمال شرق سوریه مستقر می شوند. هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در این مورد ارائه نشده است.

برخی از ناظران پیش بینی کردند که مسکو با این اقدام "سیگنالی" را به آنکارا در بحبوحه وجود نشانه‌هایی از عملیات نظامی جدید احتمالی ترکیه علیه مبارزان کرد در شمال شرق سوریه  ارسال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه سوريه شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان