Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:48:40 GMT

امام جمعه: دانشگاه کاشان حلال موضوعات منطقه باشد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۲۲۵

امام جمعه: دانشگاه کاشان حلال موضوعات منطقه باشد

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه کاشان افزود: این دانشگاه به خوبی دانشجویانی را تربیت کرده که علاوه بر آگاهی به امور سیاسی، سیاسی‌باز نباشند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع علم و ایمان در کنار یکدیگر اظهار داشت: باید از تجربه‌های گذشته برای بهبود وضعیت موجود به بهترین نحو استفاده شود؛ موضوعی که در کشورمان کمتر به آن توجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی، ۲ موفقیت شامل ارتباط تنگاتنگ مردم و دانشگاه و اعتماد مردم، در دانشگاه کاشان موج می‌زند که برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مایه مباهات و قابل توجه است.

امام جمعه کاشان با اشاره به فعالیت‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای و استقرار فرودگاه در این منطقه، راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای و پرواز را در دانشگاه کاشان خواستار شد. 

فرماندار کاشان نیز با بیان اینکه وجود یکسری محدودیت‌ها و آسیب‌ها، رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها را با چالش مواجه می‌کند، گفت: توجه به علم و دانش باید از دوران تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی مورد توجه قرار گیرد و به نوعی استعدادیابی شود.  

علی اکبر مرتضایی تصریح کرد: نمی‌توان با بی‌توجهی نسبت به آموزش در مقطع‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، به دنبال کسب نتیجه در دانشگاه بود. 

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت، تصریح کرد: این مهم تاثیر زیادی در بهبود وضعیت و توسعه جامعه در بخش‌های مختلف دارد.

فرماندار کاشان با قدردانی از تلاش‌های زراعت رییس پیشین دانشگاه کاشان، کتابی سرپرست جدید این دانشگاه را شخصیتی دانشگاهی، باتجربه و دارای روحیه تعامل و ارتباط با مسوولان و مدیران بخش‌های مختلف دانست و اظهار امیدواری کرد که منطقه کاشان در دوره کنونی به جایگاه مطلوب‌تری در زمینه‌های مختلف دست یابد.    

همچنین نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان با تاکید بر اینکه مسیر مدیریت در هر بخش از دانشگاه یا حوزه علمیه می‌گذرد، اظهار داشت: مدیران موفق افرادی هستند که استادان خوبی داشته‌اند و به خوبی علم و تجربه کسب کرده‌اند.

جواد نایینی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و برجسته دانشگاه کاشان افزود: سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که سابقه ریاست دانشگاه کاشان دارد از این دانشگاه به بالاترین سطح‌های مدیریتی در کشور معرفی شده است. 

وی تاکید کرد: هر فردی در برهه کنونی مسوولیت می‌پذیرد ایثارگری کرده و سرپرست جدید دانشگاه کاشان نیز که از چهره‌های علمی، جهادی و متدین محسوب می‌شود از این قاعده مستثنی نیست.

حجت‌الاسلام جواد خسروی مسوول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه کاشان نیز با قدردانی از تلاش‌های زراعت رییس پیشین دانشگاه کاشان، کتابی رییس جدید این دانشگاه را شخصیتی شناخته شده، علمی، باتجربه و دارای اشراف به مجموعه دانشگاه دانست.

در این آیین، رییس پیشین دانشگاه کاشان نیز با قدردانی از حمات‌های مسوولان و خیران از این دانشگاه طی حدود هشت سال مسوولیت خود گفت: تجربه کاری، شناخت مطلوب از منطقه و برقراری ارتباط و تعامل با مسوولان از ویژگی‌های بارز سرپرست جدید دانشگاه است. 

عباس زراعت با ابراز خرسندی از انتخاب کتابی به عنوان سرپرست دانشگاه کاشان افزود: وی با توجه به سابقه مدیریت در این مرکز علمی و دانشگاهی، آگاهی مناسبی به امور و پیچیدپی‌های خاص آن دارد و امید می‌رود با حمایت اعضای هیات علمی و سایر کارکنان، دانشگاه به مسیر توسعه خود ادامه دهد.

وی، تشکیل بنیاد حامیان در دانشگاه کاشان را یکی از اقدام‌های ارزنده دانست و خاطر نشان کرد: این بنیاد اکنون در بیش از ۵۰ دانشگاه کشور فعال شده است.  

سرپرست دانشگاه کاشان نیز با تاکید بر اینکه دانشگاه باید انقلابی باشد، اظهار داشت: شاخصه‌های دانشگاه انقلابی در فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب به طور صریح تبیین شده است.

عباس کتابی با اشاره به فعالیت برجسته دانشگاه کاشان در حوزه علم و فناوری افزود: هر چند وزارت علوم، تحقیقات  فناوری برای هر استان کشور یک پارک علم و فناوری در نظر گرفته است اما با روحیه ولایت‌مدارانه مسوولان وزارت علوم و توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص کاشان از جمله تنها شهرستان دارای نماینده ولی فقیه، این خطه می‌تواند با مساعدت وزیر علوم علاوه بر مرکز استان اصفهان، به این مهم دست یابد. 

به گفته وی، تحول در ساختار، توجه به مسایل اساسی، پژوهش‌محوری، تقویت گفتمان انقلابی، تلاش برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی و جامعه‌محور از جمله برنامه‌های دوره مدیریتی جدید دانشگاه کاشان است.

وی با یادآوری خدمات و تلاش‌های سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دوره مدیریتی دانشگاه کاشان تصریح کرد: تلاش‌های بی‌نظیر ساداتی‌نژاد در راس این دانشگاه نقطه عطفی در توسعه همه جانبه دانشگاه بوده است. 

همچنین علی‌محمد الماسی مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان با قدردانی از تلاش‌های زراعت رییس پیشین این دانشگاه، اظهار امیدواری کرد که تعامل و همکاری خیران و دانشگاه در دوره مدیریتی جدید نیز تداوم یابد.

در این آیین، با حضور علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از خدمات حدود هشت ساله عباس زراعت در دانشگاه کاشان قدردانی و عباس کتابی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد؛ کتابی پیش از زراعت نیز عهده‌دار ریاست دانشگاه کاشان بود.

افزون بر ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها ریاست دانشگاه کاشان امام جمعه کاشان فرمانداران مراسم معارفه دانشگاه کاشان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست دانشگاه کاشان امام جمعه کاشان فرمانداران ریاست دانشگاه کاشان امام جمعه کاشان فرمانداران مراسم معارفه دانشگاه کاشان کاشان دانشگاه کاشان سرپرست جدید رییس پیشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود