Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش روستایی مهاباد افزود: از ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که جامعه هدف اجرای طرح های هادی است تاکنون این طرح ها در ۷۶۹ روستا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مطالعه طرح هادی تمامی روستاهای سطح استان انجام شده است، ادامه داد: از ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان مهاباد هم تاکنون طرح هادی در ۴۶ روستا با متوسط ۳۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد روستاها عملیاتی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان از لحاظ تعداد روستا هفتمین استان کشور است، اظهار داشت: در برخی از روستاهایی که خدمات رفاهی از جمله آب و گازرسانی انجام شده به علت تعمیرات و ساخت و ساز ناچار به اجرای دوباره طرح‌های هادی شده ایم.

بدلی با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان نیز در ۷۶۹ روستایی که طرح هادی انجام شده سکونت دارند. اظهار داشت: برخی از حوادث طبیعی از جمله سیل در شمال استان بخشی از عملیات عمرانی طرح های هادی را تخریب و از بین برده و همین امر ضریب این طرح را در استان کاهش داده است.

وی همچنین اضافه کرد: ۴۰۰ روستای سطح استان که نیاز به ایمن سازی و احداث دیوار ساحلی و پل دارند، شناسایی شده که براساس اولویت، ضرورت عملیات در آنها دردست اقدام است.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه گفت: دولت در راستای محرومیت زدایی بیشترین خدمات رسانی را به مناطق روستایی کم برخوردار انجام داده و در این شهرستان نیز طرح های قابل توجهی در سطح روستاها درحال انجام است.

عارف خدرلو با اشاره به طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد که جزو طرح های شاخص استان است، گفت: علاوه بر این هم اکنون بالای ۸۰ درصد روستاهای مهاباد از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی در مهاباد اختصاص یافته است، افزود: لیست درصد اجرای طرح های هادی و بررسی میزان پیشرفت آنها از طریق اداره کل اخذ شده تا در صورت کوتاهی انجام شده، تصمیماتی برای جبران اقدام شود.

خدرلو تاکید کرد: امکان گازرسانی به روستاهای بخش خلیفان باتوجه به سخت گذر بودن و همچنین هزینه بالا برای هر خانوار در این منطقه، با پیگیری نماینده مردم در مجلس محقق شده که کمتر کسی انتظار اجرای آن را داشت.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۸۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

پایه طرح هادی از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان‌بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت پایه گذاشته شد.

برچسب‌ها مهاباد روستائیان آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد روستائیان آذربایجان غربی مهاباد روستائیان آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اجرای طرح های هادی آذربایجان غربی انجام شده طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی ؛مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.   وی افزود:نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی  گفت:در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی ، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان