Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این مراسم با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه بخش تعاون تأکید ویژه دارند؛ اتاق تعاون را بخش اقتصادی توصیف کرد که با نقش آفرینی فعال می تواند پرچمدار توسعه تعاونی‌ها شود.

برهان صلواتی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌های توسعه کشور، بخش تعاون باید ۲۵ درصد در اقتصاد سهم آفرینی داشته باشد، اظهار داشت: آمارها بیانگر این است که این سهم تحقق نیافته و باید برنامه ریزی و همت جدی از سوی فعالان بخش تعاون بخصوص اتاق تعاون اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار شناسایی نخبگان دانشگاهی در حوزه تعاونی‌ها از سوی اتاق تعاون شد و افزود: رویکرد اتاق تعاون باید تشکیل تعاونی‌های فراگیر، توسعه و عمران شهرستانی و تعاونی های عام باشد.

مدیرکل کار کردستان اضافه کرد: اتاق تعاون باید با برگزاری همایش‌های منطقه‌ای، ارتباط گسترده با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ارتباط با مراکز تصمیم گیر از جمله وزارتخانه‌های تعاون و دادگستری زمینه رونق و شکوفایی تعاونی کارآمد را مهیا کند.

حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی‌ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر است اما تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

آمار تعاونی‌های فعال و در دست اجرای استان یک هزار و ۸۹۶ مورد است که این میزان تعاونی برای ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. هم اکنون ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های استان عضویت دارند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر (۷۶ درصد) مرد و ۴۳ هزار نفر (۲۴ درصد) زن هستند.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها اتاق تعاون ایران کردستان تعاونی سنندج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق تعاون ایران کردستان تعاونی اتاق تعاون ایران کردستان تعاونی سنندج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اتاق تعاون تعاونی ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه

مرکز جامع سلامت با زیربنای ۲۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، با امکانات کامل ساخته شده تا مانع رفت و آمد الموتی‌ها به قزوین شود.

ملک پور فرماندار قزوین هم که به مراسم افتتاح رفته بود، فرصت را غنیمت دانست و پای حرف مردم نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه