Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدغنی نظری عصر امروز در بازدید از محل اجرای عملیات مطالعاتی پهنه معدنی قزل‌اوزن در روستای کمر شهرستان خلخال اظهار کرد: تیم‌های مطالعاتی ایمیدور در پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال مستقر هستند و مطالعات مقدماتی به پایان رسیده و مطالعات تکمیلی نیز آغاز شده است.

وی افزود: بعد از سفر ریاست جمهوری و با پیگیری‌های انجام‌شده، فعالیت‌ها استمرار پیدا کرده و مطالعات اولیه نشان از وجود معادن طلا و مس در منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اشتغال» اولین بحث در کنار اکتشاف و استخراج از معادن است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خلخال و کوثر بیان کرد: قطعا با تکمیل مطالعات و مشخص شدن این پهنه و میزان ذخایر موجود در آن، سرمایه‌گذاری در منطقه رونق خواهد گرفت و بخش دولتی و بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که در اشتغال منطقه نقش مهمی خواهد داشت.

نظری تصریح کرد: با نگاهی به سابقه معادن کشور می‌توان گفت که در معدن مس سرچشمه نیز در سال ۱۳۲۰ همین مراحل مطالعاتی طی شده و امروز شاهد اشتغال بیش از صدها هزار نفر در آن محل هستیم، بنابراین با به پایان رسیدن مطالعات قطعا «اشتغال» اولین بحث در کنار اکتشاف و استخراج خواهد بود.

وجود ۵ پهنه مطالعاتی معدنی در استان اردبیل

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز اظهار کرد: ۵ پهنه معدنی در استان اردبیل در حال مطالعات است که پهنه قزل‌اوزن، دومین پهنه مطالعاتی فلزات با ارزش است.

وی افزود: اولین پهنه معدنی در مشگین‌شهر بوده که با اتمام مطالعات مقدماتی و تکمیلی و تخمین ذخیره در این پهنه، استخراج آغاز شده است.

صادقی گفت: در خلخال نیز مطالعات، نشان از معادن باارزش طلا، مس و مولیبدن دارد که فعالیت‌های شرکت ایمیدرو در منطقه ادامه خواهد یافت و پهنه قزل‌اوزن به‌عنوان دومین پهنه معدنی اکتشافی در فاز اکتشاف قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: مس پهنه معدنی قزل اوزن ایمیدرو معدن و تجارت استان اردبیل رامین صادقی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی سازمان صنعت پهنه معدنی قزل اوزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، موثقی نیا رئیس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران  گفت: رئیس جمهور ایران در روز نخست اجلاس مشترک، بر افزایش همکاری‌ها به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرده است و ما در صدد حرکت در این مسیر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد