Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با هنر‌نمایی شش قصه‌گوی بخش ملی آغازشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با هنر‌نمایی 6 قصه‌گوی بخش ملی در گروه‌های سنی «مردان و زنان» و «دختران و پسران» 6 آبان 1400 به‌میزبانی مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت برگزار‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این رویداد فرهنگی در استان گیلان از ساعت 13 روز ششم آبان کلید‌خورد و در بخش زنان و مردان، «ابریشم فیروز‌وند» با قصه پری‌ کوچولوی رنگی از تالش، «سمیه‌رنجبر» با قصه کچلک‌ در فرهنگ گیلان از سیاهکل و «کیمیا‌شعبان‌زاده» با قصه یخی‌که عاشق خورشید شد از لاهیجان در بستر فضای مجازی به قصه‌گویی پرداختند.

در همین‌حال، «نگار‌بابایی‌پور» با قصه یادگارِدوست از لاهیجان، «سوفی‌حجّت» با قصه نقاب‌رنگی از منجیل، «آنیسا‌خورسند‌فر» با قصه آدمک برفی در یک روز سرد برفی از بندرانزلی نیز دیگر قصه‌گویانی بودند که در بخش ملی  و درگروه سنی دختران و پسران هنر‌نمایی‌کردند.   

این درحالی است که «محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، به‌صورت زنده و در بستر فضای مجازی، هنرنمایی قصه‌گویان بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای جشنواره را به داوری نشستند.

یادآور‌می‌شود، 96 قصه‌گو از ۱۶ استان گیلان، آذربایجان ‌شرقی، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال‌و‌بختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان و هرمزگان در این  بخش به‌رقابت‌می‌پردازند و برگزیدگان به همراه منتخبان بخش «آیینی و‌سنتی» به مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که  هم‌زمان با شب یلدا به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی صورت‌می‌گیرد، راه‌خواهند‌یافت.

شایان‌ذکر است، با اعلام فراخوان بیست‌وسومین جشنواره ‌بین‌المللی قصه‌گویی کانون، 225 قصه‌گو در رقابت‌های استانی شرکت‌داشتند و پس از داوری نهایی در تهران نیز 9 هنرمند از میان 19 قصه‌گوی گیلانی، شایسته حضور در بخش منطقه‌ای شناخته‌شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره قصه گویی کانون گیلان بین المللی قصه گویی کانون منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی