«بابا آدم» اواخر آبان به چهارسو میرود/ میدانم قضاوت میشوم
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۴۳۶۴
لیلی عاج نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازهترین فعالیتش به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایش «بابا آدم» را بعد از پایان اجرای نمایش «افسانه ببر» که این روزها به کارگردانی صدرالدین زاهد در تالار چهارسو روی صحنه است، اجرا کنم. هنوز زمان دقیق اجرا به ما اعلام نشده است اما اواسط آبان نمایش را به صحنه خواهیم برد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: «بابا آدم» کار پُرپرسوناژی است و ۹ بازیگر دارد که الهام شعبانی مثل کارهای گذشته من یکی از نقشهای کلیدی اثر بازی میکند و در عین حال طراح لباس کار هم است. بازیگران نمایش برای نقشهایشان زحمت زیادی کشیدند و متاسفانه شرایط کرونا اضطراب زیادی را به گروه وارد کرده است که امیدوارم جواب زحماتمان را بگیریم و اجرای خوبی در پیش داشته باشیم.
عاج درباره ویژگیهای متن توضیح داد: من زحمت زیادی برای نگارش متن کشیدم چون نمایشنامه بسیار سخت و لب مرزی است اما فارغ از همه مرزبندیها نگاه انسانی قصه برای من اهمیت زیادی داشت. توجه به درد و رنجی که پدر و مادرها به خاطر فرزندان دربندشان فارغ از هر گونه ایدئولوژی و تفکری میکشند و اینکه هر پدر و مادری که زندگی عادی خود را دارد بابت باورهای فرزندش در هر مقطعی چقدر زجر خواهد کشید، مساله مهمی بود که در این نمایشنامه روی آن تاکید داشتم.
کارگردان «کمیته نان» با اشاره به قضاوتی که ممکن است مخاطبان بعد از دیدن نمایش داشته باشند، گفت: این نمایش موقعیت حساسی را به تصویر میکشد از این رو میدانم نزد تماشاگران قضاوت خواهم شد در حالی که همیشه بخشی از قضاوتها نادرست است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) هم در حدیثی میفرمایند که «قاضیان چهار گروهند، سه گروه دوزخیاند و یک گروه بهشتی. مردی که دانسته، حکم ناحق میدهد، دوزخی است. مردی که ندانسته حکم ناحق دهد نیز دوزخی است. مردی که ندانسته حکم حق دهد نیز دوزخی است، و مردی که دانسته حکم به حق دهد، بهشتی است.» اما در هر حال ما همه تلاشمان را کردهایم که نمایش جذابی را برای اجرا آماده کنیم.
وی در پایان صحبتهایش درباره اجرای نمایش «معده طبقه متوسط» بیان کرد: این نمایش به دلیل پرداختن به کارگران هفت تپه همچنان برای اجرا با چالشهایی روبرو است بنابراین فعلاً آن را به صحنه نخواهم برد اما قرار است در نمایش بعدی ام کمی از تلخی داستان کم کنم و «عروسی باشکوه ۲۵ کارگر ایران ناسیونال» را به صحنه ببرم. برای اجرای نمایش صحبتهای اولیهای با تماشاخانه سنگلج داشتهایم اما فعلاً زمان اجرا مشخص نیست و ابتدا باید متن کامل شود و مجوز اجرا دریافت کند اما احتمالاً اوائل سال ۱۴۰۱ اجرا خواهیم داشت.
کد خبر 5336256 آروین موذن زادهمنبع: مهر
کلیدواژه: لیلی عاج تالار چهارسو تئاتر ایران تئاتر شهر کارگردان تئاتر فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی تئاتر ایران چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فیلم سینمایی جشنواره فیلم کوتاه تهران محمد خزاعی جشنواره تئاتر خياباني مريوان انیمیشن هنرمندان تئاتر حضور هنر ایران در جهان سریال ایرانی شبکه سه سیما موسیقی نواحی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بیکیفیت کرد!
کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، بیژن حیدری در بیکیفیت شدن دیدار پرسپولیس - سپاهان تأثیر داشته است.
ابراهیم میرزابیگی در گفتوگو با تسنیم درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار پرسپولیس - سپاهان اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی دو تیم خیلی کیفیت نداشت، اما قضاوت داور بازی هم در بیکیفیتی بازی تأثیرگذار بود. حیدری خیلی از برخوردها و صحنههایی که خطا نبود را بیجهت سوت زد و به اشتباه بازی را متوقف کرد. هر بازیکنی که به زمین میخورد داور سوت میزد در حالی که در خیلی از صحنهها میتوانست دستور به ادامه بازی بدهد و قضاوت بهتری داشته باشد.
وی در ادامه افزود: حیدری در چند صحنه هم به اشتباه کارت زرد داد. در صحنه اخراج، علاوه بر عالیشاه باید بازیکن سپاهان (برایان دابو) هم اخراج میشد. علاوه بر او، سیاوش یزدانی هم چندین بار بازیکنان پرسپولیس را هُل داد، اما داور با او برخوردی نکرد.
کارشناس داوری فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: در دقیقه 14، زانوی بازیکن سپاهان به سر یک بازیکن پرسپولیس برخورد کرد که باز هم خطایی اعلام نشد. همچنین در دقیقه 39 ضربه رضاییان پس از برخورد با دستان بیرانوند به بیرون از زمین رفت و داور باید کرنر میگرفت، اما به اشتباه ضربه دروازه زده شد. در ادامه در دقیقه 61 هم حیدری باید به یک بازیکن سپاهان اخطار میداد که این اتفاق نیفتاد. در یک صحنه دیگر نیز کمک داور اول بازی به اشتباه آفساید ترابی را اعلام کرد.
میرزابیگی در پایان گفت: نکته قابل تأمل در این بازی این بود که بازیکنان بیش از حد اعتراض میکردند، در صورتی که داور میتوانست با تذکر از اعتراضهای بیش از حد بازیکنان جلوگیری کند.
کانال عصر ایران در تلگرام