Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:40:28 GMT

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۵۲۴۳

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در بخش‌هایی از کشور طی روزهای آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، جمعه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب و غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شدت بارش طی این مدت در کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، همدان، قزوین، زنجان و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

ضیاییان افزود: شنبه فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده با شدت کمتری در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است و شدت بارش در این روز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته ضیاییان، یکشنبه گستره بارش در شمال غرب، برخی نواحی غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: دوشنبه از شدت بارش کاسته شده و طی دوشنبه و سه شنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، برخی نواحی غرب برای اتفاقات البرز مرکزی خواهد بود. پیامد ورود این سامانه بارشی به کشور بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف است. همچنین یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد، ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می رود.

بر اساس اظهارات ضیاییان، شایان ذکر است جمعه و شنبه غرب خلیج فارس و شنبه غرب دریای خزر نیز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ آبان) ابری و گاهی وزش باد، گاهی بارش پراکنده همراه با رعد و برق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۹آبان) قسمتی ابری و به تدریج ابری و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست باران هواشناسي سامانه بارشی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع باران شدید از فردا در ۷ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.
چاپ فاکتور اختصاصی با تضمین ارزان‌ترین قیمت وبهترین کیفیت؟!

سه‌شنبه بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید خواهد شد و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

پنجشنبه گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

در ۲ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق