Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضائی استان خوزستان با اشاره به نیازهای گسترده بخش‌های مختلف قضائی و سازمان‌های وابسته این استان دستور داد تا مبالغ تخصیصی به مراجع قضائی خوزستان از محل اعتبارات خاص و اعتبارات ملی قوه قضائیه افزایش یابد.

رئیس قوه قضائیه افزود: استان خوزستان نیازمند توجه ویژه است و تلاش می‌کنیم در حد مقدور با تخصیص رقمی مازاد به حل مشکلات این استان کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به گزارش دادستان کل کشور درباره اوضاع خوب واردات و صادرات بندر امام خمینی (ره) و وضعیت مسئله‌دار انبارهای این بندر و تخریب هزاران تُن برنج و ذرت در این انبارها گفت: این مسئله به‌هیچ‌وجه منطقی و عقلانی نیست که ما برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم هزینه کنیم و بعد سال‌ها در انبارها بماند و فاسد شود که به این وضعیت باید خاتمه داد.

رئیس قوه قضائیه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وضعیت نامناسب سه انبار اموال تملیکی خوزستان و بلاتکلیفی صدها پرونده با بیان اینکه در بحث فروش اموال تملیکی که در حال حاضر با اجازه حاکم شرع و پس از مراحل کارشناسی و مزایده انجام می‌شود، این روش را غلط دانست و گفت: قطعاً حاکم شرع نمی‌تواند برای حجم زیادی از اموال دپو شده تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: اگر نیاز به اصلاح قانون است، پیگیری شود و اگر نیاز نیست نیز تدبیری صورت گیرد تا تصمیم‌گیری درباره اموال تملیکی متمرکز بر یک حاکم شرع در مرکز نشود و اگر این موضوع مربوط به رئیس عدلیه است، حکم می‌دهم یک قاضی سیار به انبار اموال تملیکی برود و همان‌جا رأی بدهد.

تأمین نیروی انسانی قوه قضائیه خوزستان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از استاندار خوزستان خواست هیئتی را به انبارها اعزام کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اموال دپو شده را بررسی و برای آنها تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود.

در این نشست «محمد صاحبکار» معاون راهبردی قوه قضائیه با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد مجموعه‌های قضائی استان خوزستان، پیشنهاد کرد تا نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه‌ها از طریق بومی‌گزینی تأمین شود و گفت: در روزهای آینده فراخوان مربوط به جذب نیرو اعلام خواهد شد.

«کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه بر لزوم تأمین امکانات فناورانه مورد نیاز برای توسعه هوشمندسازی سیستم قضائی استان خوزستان تأکید کرد و خواستار موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأسیس دفاتر خدمات قضائی الکترونیک جدید در این استان شد که مورد موافقت رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مکاتبات مردمی در آستانه این سفر برای مقامات عالی دستگاه قضا گفت: در مجموع ۲ هزار و ۶۹۷ فقره درخواست مردمی در این سفر واصل شد.

وی تصریح کرد: در مدت حضور رئیس دستگاه قضائی و همراهانش در استان خوزستان، ۵۳۱ ملاقات مردمی ظرف ۹ ساعت انجام شد و تمامی درخواست‌ها ثبت و برای متقاضیان پیامک دریافت ارسال شد.

مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه تأکید کرد: مجموعه درخواست‌ها و مطالبات مردمی ظرف ۲ هفته در مرکز ارتباطات مردمی در تهران مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و برای پیگیری به استان ارجاع می‌شود تا ظرف یک ماه به آن پاسخ بدهند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه دادگستری خوزستان به‌طور ویژه به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه توجه خواهد کرد، متذکر شد که پس از وصول پاسخ دادگستری درباره نتیجه رسیدگی به درخواست‌ها ظرف سه ماه آسیب‌شناسی دقیقی درباره مسائل مطرح‌شده صورت خواهد گرفت.

رئیس دادگستری استان خوزستان نیز با تقدیر از سفر رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه گفت: استان خوزستان استانی مظلوم است که بیش از ۲۰ سال است چنین هیئتی از دستگاه قضائی به این استان نیامده است و این بار جدیت رئیس عدلیه برای کمک به حل مسائل خوزستان کاملاً مشهود است.

حجت الاسلام صادق مرادی با اشاره به مشکلات متعدد حوزه قضائی و کمبود اعتبار، امکانات و نیروی انسانی متناسب با حجم بالای کار در استان، خواستار توجه ویژه برای تأمین نیازهای بخش‌های قضائی شد.

کد خبر 5338542

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه دادگستری خوزستان استانداری خوزستان بندر امام خمینی ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا پمپ بنزین قوه قضاییه کرمانشاه گرگان ایلام عکس استانها اردبیل واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران رئیس قوه قضائیه استان خوزستان اموال تملیکی حجت الاسلام درخواست ها اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی