Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر مردم در عرصه حضور نداشته باشند دودمان پهلوی و قاجار همه چیز را در دست می‌گیرد و جامعه بدون حاکم نمی‌ماند و سرنوشت و هویت ملی و فردی مصادره خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در نماز جمعه امروز 7 آبان ماه با تشکر از همکاری مردم ایران با مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: از مردم می‌خواهم برای حفظ سلامت عمومی شیوه نامه ها را بیش از گذشته رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران، با استناد به نامه امام اول شیعیان خطاب به مالک اشتر در هنگام منصوب کردن وی به عنوان والی مصر گفت: در آن زمان معاویه شرایط خاصی را برای حکومت امیر المومنین (ع) خلق کرده بود. گروه‌هایی سازماندهی می‌شدند و به نقاط مختلف جهان اسلام می‌رفتند و قتل و غارت کرده و ناامنی ایجاد می‌کردند همان شبیه اقداماتی که امروز از سوی دستگاه استکبار شاهد هستیم ، مصداق بارزش داعش است.

ابوترابی فرد افزود: استکبار یک گروه تروریستی را تجهیز و حمایت و برای پیشبرد منافع نامشروع خود از آن استفاده می‌کند. همچنین اگر بتواند عنصری مثل صدام را حمایت کرده و علیه انقلابی برآمده از مردم می‌شوراند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با استناد به نامه امام اول شیعیان تاکید کرد:‌در آن مقطع محمد بن ابی بکر حکمران مصر و این فرد از جایگاه ویژه ای برخوردار  و حضرت علی (ع) برای او احترام قائل بود. امام امیر المومنین فرد اصلح را انتخاب کرد. این مصداق بارز شایسته سالاری در نظام دینی است ممکن است بسیاری از افراد شایسته باشند و صلاحیت داشته باشند. اما افراد شایسته تری نسبت به آنها وجود دارد. در این شرایط نباید اغماض صورت گیرد.

وی با تاکید بر جایگاه مردم از نظر حضرت علی (ع) گفت: اگر پیوند بین دولت و ملت وجود نداشته باشد یا اگر رابطه آنها مستحکم نشود نتایج خوبی در پیش نخواهد داشت جایگاه مردم در اندیشه سیاسی علی (ع) برجسته است. امیر المومنین خطاب به مردم آن زمان می‌فرماید که مالک اشتر شخصیتی است که برای آنها امنیت می‌آورد و اگر رابطه مردم با مالک اشتر مستحکم نشود او فرمانده موفقی نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت مالک اشتر از ضرورت وجود عزم و اراده در مدیران نظام خبر داد و گفت: مردم نباید در مدیران سستی مشاهده کنند. یکی از عوامل آسیب‌های امروز ما فقدان عزم و اراده است.

ابوترابی فرد از ضرورت ‌های دینی تشکیل حکومت اسلامی خبر داد و تاکید کرد:‌انبیاء برای ساختن جامعه اقدام به تشکیل نظام سیاسی کردند؛ چرا که بدون نظام سیاسی امکان تحقق اهداف انبیاء وجود ندارد.

وی ادام داد:خوارج در این موضوع با امیر المومنین (ع) اختلاف داشتند. آنها می‌گفتند که حکومت و فرمانروایی برای خدا است اما همه ما می‌دانیم که جامعه نیازمند فرمانروا و حکومت است. اگر مردم ایران دهه‌های پیش همت کردند و انقلاب کردند در واقع اساس یک نظام الهی را بنیاد نهادند. نکته اینجاست که اگر مردم از حکومت جامعه فاصله گرفتند جامعه بدون حاکم نمی‌ماند بلکه عناصر پلید، فرومایگان بیگانه و دودمان پهلوی و قاجار همه چیز را در دست می‌گیرند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران خاطرنشان کرد :اگر مردم در عرصه حضور نداشته باشند دیگران انتخاب می‌کنند و همه چیز مثل هویت ملی و فردی و استقلال و آزادی و فرهنگ به نفع منابع نامشروع مصاده می‌شود.

وی در پایان خطبه اول نماز جمعه تاکید کرد:‌باید در مسیر حکومت سازی و دولت سازی و نظام سیاسی اسلامی قدم برداشت و انتخاب مدیران اصلاح و قدم برداشتن مدیران در راستای اصول و مبانی اسلامی از شاخصه‌های نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا، نماز جمعه هفتم آبان با حضور دانش آموزان، و  خانواده شهید داوود و محمد حسین فهمیده برگزار شد پیش از خطبه اصلی یک دانش آموز بسیجی سخنرانی کرد و خواهر شهید داوود و محمد حسین فهمیده به بیان نکاتی در خصوص جوانان و دانش آموزان پرداخت.همچنین از فیلم سینمایی "یدو: که مربوط به دوران دفاع مقدس است، تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه امیر المومنین ابوترابی فرد نماز جمعه مالک اشتر اگر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.

وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایت‌مندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومت‌ها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایت‌مندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت می‌شود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» می‌انجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه این‌ها، توسعه متوازن و متعادل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیس‌جمهور و مجلسی، از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب می‌برد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو می‌برد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظام‌ها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.

وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزه‌های برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما می‌گویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.

وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانک‌ها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفته‌اند که چرا بانک‌ها شرکت‌داری می‌کنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع می‌کند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آن‌ها شرکت‌ها و پروژه‌های بانک؛ اولویت دوم شرکت‌ها و پروژه‌های بانک دیگری که ضربدری کار می‌کنند و اولویت سوم مشتری‌های بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقص‌الخلقه، نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامه‌ریزی که همه اجزا بد کار می‌کنند چه انتظاری می‌توان داشت. نتیجه‌اش می‌شود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشم‌اندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیت‌های وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیت‌ها در مناطق محروم و مهاجرت‌ها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند