Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر رنجبرزاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر دربارهنحوه برخورد دولت سیزدهم با برجام اظهار کرد: در بحث برجام یا هر برنامه‌ای که کشورهای غربی دنبال می‌کنند تا امروز امتحان خود را پس داده‌اند و در رفتارهای خود صادق نبوده‌اند و عملا به دنبال هدف غایی و نهایی خود، یعنی تضعیف جمهوری اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: هدف غربی‌ها از هرگونه مذاکره، راهکار و ارتباط‌گیری این است که به دنبال ضربه زدن به ایران هستند و این هدف را یک روز از طریق جنگ با همسایه‌ها، یک روز از طریق تحمیل جنگ به همسایه و ... اجرایی می‌کنند و همه راه‌ها را پیش می‌‍گیرند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد غربی‌ها با مذاکره به تضعیف ایران نرسند، قطعا آن مذاکره به نتیجه نخواهد رسید و مذاکره‌ای که آنها را به این هدف نرساند برای آنها مغبون است و ضرر خواهند کرد.

رنجبرزاده افزود: واقعیت این است که غربی‌ها جز تحقیر و تضعیف این ملت، چیزی را دنبال نمی‌کنند و برای اینکه ما بر این ترفندها فائق بیاییم و مانع از تحقیر، تضعیف و نفوذ آنها بر کشور شویم، باید مقتدرانه در مذاکرات حضور پیدا کنیم و نرمش نشان دادن در مقابل آنها راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: ما برای رسیدن به قله موفقیت و رفع مشکلات داخلی باید یک بسیج همگانی در داخل داشته باشیم. البته دولت هنوز قوام نگرفته است. اگر دولت فرصت پیدا کند تا نیروهای خدوم و شایسته‌ای که به مردم اعتماد داشته باشند، روی کار بیاورد این امر محقق خواهد شد. دست دادن ما به دشمن، دوستانه و گرم نخواهد بود و همزمان این اقدام سوزاننده، تضعیف‌کننده و دلخراش خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید به همسایگان خود رجوع کنیم. همسو کردن و هم راستا کردن کشورهای همسایه راهکار و راه چاره‌ای مبارک و امکان‌پذیر است. به اندازه کافی در سطوح مختلف صاحب‌نظر هستیم.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: البته ترفندهای دشمن برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه مانند ایران و عراق، ایران و افغانستان، ایران و پاکستان و ... کم نیست، اما دلیل نمی‌شود ما این راه‌ها را مسدود کنیم و لازم است همه راه‌ها را برویم و با همسایگان همسو شویم.

این نماینده ادوار مجلس در پایان تأکید کرد: حرکت‌های جمهوری اسلامی در بحث چین، روسیه و هندوستان قابل دفاع است. گلوی آمریکایی‌ها فشرده شده و صدای آنها را در آورده است و ما باید در جهت تقویت مسیر اقتصادی کشورهای منطقه هم تلاش کنیم. ملت ایران یاد گرفته است که هیچگاه زیر بار ذلت نخواهد رفت.

کد خبر 5337486 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان اکبر رنجبرزاده مجلس شورای اسلامی پاکستان برجام هندوستان چین افغانستان سیدابراهیم رئیسی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه مجلس شورای اسلامی علی باقری حسین امیرعبداللهیان ایالات متحده امریکا حسین امیر عبداللهیان هیئت دولت ایران سعید خطیب زاده روسیه نماینده ادوار مجلس غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟

محمدعلی قدیری، کارشناس انرژی در خصوص اقداماتی که دولت سیزدهم و وزارت نفت در خصوص افزایش تعاملات با کشورهای منطقه در حوزه انرژی به اجرا گذاشته اند، به خبرنگار قدس تصریح کرد: دیپلماسی انرژی یکی از نقاط قوت کشور ما محسوب می شود. وابسته کردن کشورهای همسایه به لحاظ انرژی به خودمان، از ابعاد مختلفی برایمان نفع دارد.

وی ادامه داد: افزایش تعاملات با کشورهای منطقه در حوزه انرژی و به اجرا گذاشتن دیپلماسی فعال انرژی در منطقه باعث بالا رفتن سطح درآمدهای ارزی کشورها، وابستگی دیگران به ما و تقویت جایگاه مان در منطقه می شود. از آنجائیکه گاز خاصیت تحریم پذیری کمتری دارد، گسترش روابط گازی کشور با همسایگان می تواند بسیار موثر باشد.

استفاده از گاز وارداتی از ترکمنستان برای رفع ناترازی گازی کشور  برایمان مزیت بالایی دارد

این کارشناس انرژی توضیح داد: افزایش تعاملات در منطقه در حوزه گازی به درستی در دستور کار قرار گرفته است. از آنجائیکه ما خودمان با موضوع ناترازی گاز روبرو هستیم، دولت باید به فکر واردات گاز نیز باشد. گفته می شود که خط لوله گازی ایران و ترکمنستان از ظرفیت 40 میلیون متر مکعبی در روز برخوردار است. باید گزینه های جذابی پیش روی عشق آباد قرار دهیم که به جای صادرات گاز به چین، بخشی از آن را در حد ظرفیت خط لوله موجود در اختیار ما قرار دهد.

قدیری گفت: استفاده از گاز وارداتی از ترکمنستان برای رفع ناترازی گازی کشور و همچنین ارائه این گاز به نیروگاه ها و جلوگیری از سوزاندن گازوئیل برایمان مزیت بالایی دارد.

دریافت نفت کوره به جای وجوهات صادرات گاز به عراق روشی است که باید ادامه پیدا کند

وی ادامه داد: در ارتباط با عراق نیز سیاست های خوبی در زمینه انرژی به اجرا گذاشته شد. به ویژه دریافت نفت کوره به جای وجوهات مربوط به صادرات گاز به این کشور روش مناسبی است که باید ادامه پیدا کند. این ماده کاملاً نقد شونده است و قابل تحریم نیست. به طور کلی، تهاتر چاره اندیشی مناسبی است که در دستور کار قرار دادیم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: دیپلماسی انرژی دولت فعلی نسبت به دولت قبل بهبود یافته است. به ویژه اقداماتی که در ارتباط با ترکیه، عراق، پاکستان و ترکمنستان به منظور گسترش روابط در حوزه انرژی انجام داده ایم، قابل قبول است. اما این حد از اقدامات هنوز کافی نیست و نیاز است بر فعالیت های خودمان در این حوزه ها اضافه کنیم.

گفتنی است، وزارت نفت طی سال های اخیر و به ویژه بعد از اعمال تحریم های همه جانبه علیه صنایع نفت و گاز کشور، نقش مهم و موثری در حوزه خنثی سازی تحریم ها برعهده داشته است. افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و رایزنی برای برقراری روابط گسترده تر در حوزه انرژی نیز از جمله راهکارهای پیش رو برای بی اثر کردن تحریم هاست.

دولت فعلی به جای چشم دوختن به نتیجه مذاکرات و امید داشتن به رفع تحریم ها، درصدد خنثی سازی تحریم ها برآمد. در این راستا، سیاست هایی به اجرا گذاشته شد. استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی کشور، توسعه زنجیره ارزش محصولات، عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک در شرق آسیا، سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله این سیاست ها هستند.

در ادامه سیاست های اعمالی به منظور خنثی سازی تحریم ها، وزارت نفت دیپلماسی فعال انرژی را در پیش گرفته است. در این چارچوب، افزایش تعاملات با کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.به زعم کارشناسان، افزایش روابط با کشورهای همسایه نه تنها به لحاظ اقتصادی برای طرف های درگیر رابطه سودمند است، بلکه به لحاظ تأمین امنیت منطقه نیز به نفع تمامی کشورهای منطقه است. از سوی دیگر، وابسته کردن کشورهای دیگر به خودمان، در راستای تأمین منافع ملی ماست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند