Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:14:29 GMT

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پاسارگاد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۷۱۳۰

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پاسارگاد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جواد واحدی هفتم آبان‌ماه، با بیان این‌که در سفر رییس‌جمهور برای محور گردشگری پاسارگاد ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌ یافته است، یادآور شد: مجموعه پاسارگاد به‌عنوان یک میراث جهانی ارزشمند دارای ظرفیت‌ بالایی در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی است و باید با برنامه‌ریزی زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، به واسطه حضور آثار ارزشمندی همچون آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر، همچون نگینی در خاک سرزمین ایران می‌درخشد.

وی بیان کرد: امیدواریم با پایان یافتن بیماری کرونا زمینه ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

واحدی افزود: در سالی که گذشت مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای زیرساخت‌های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و ساماندهی زیرساخت‌های موجود هم زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کنیم و هم اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد را رونق بخشیم.

عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ در جریان سفر به استان فارس و دیدار از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد گفته بود که ۲۰ میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص پیدا می‌کند که بیشتر این اعتبارات صرف زیرساخت‌ها، مرمت و تسهیلاتی که به مردم باید داده شود، خواهد شد.

ضرغامی همچنین گفته بود: پاسارگاد نمادی از مدنیت است، بنابراین پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است صرف‌نظر از اینکه در اینجا دفن شده یا نشده آنچه مهم است احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانیان است.

پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های به‌جامانده از دوران هخامنشیان است که آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، کاخ بارعام، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری و تنگه بلاغی در آن واقع شده است که تیرماه ۱۳۸۳ به عنوان پنجمین اثر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با صددرصد رأی موافق ثبت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث جهانی یونسکو محوطه جهانی پاسارگاد فارس ميراث جهاني گردشگري مرمت آرامگاه كوروش مجموعه میراث جهانی پاسارگاد گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد

ایسنا/فارس طبق اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مجموعه جهانی نقش رستم روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

در اطلاعیه روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس آمده است: به دلیل بارش‌های اخیر و اهداف حفاظتی، مجموعه تاریخی نقش رستم روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳تعطیل خواهد بود.

این تصمیم با هدف حفظ سلامتی و امنیت بازدیدکنندگان و نیز حفاظت از آثار گرانبها و باارزش موجود در این مجموعه اتخاذ شده است.

بنا بر این گزارش، تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال