Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرهاد زیویار روز جمعه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان بیان کرد: اعتبارات مربوط به موارد مطرح شده در جلسه امروز از قبل در مجلس شورای اسلامی تصویب و تخصیص یافته و با توجه به کارشناسی های صورت گرفته در این زمینه، به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر رییس‌ جمهوری به استان، افزود: احصا مشکلات و کمبودهای شهرستان ها از نکات مهمی است که فرمانداران باید با همکاری مدیران شهرستانی نسبت به جمع آوری آمار دقیق از آنها ظرف یک هفته اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار لرستان بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان موضوع پیگیری جذب اعتبارات ملی را به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار قرار داده و نسبت به انجام مکاتبات و رایزنی های مربوطه تا حصول نتیجه نهایی اقدام کنند. 

زیویار اضافه کرد: صدور پروانه و تعیین کاربری تعدادی از واحدهای اقتصادی یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که با کارشناسی و بررسی صورت گرفته با تمدید پروانه یک واحد سفره خانه سنتی موافقت و سه مورد دیگر به منظور رفع اشکال به کارگروه مربوطه عودت داده شد. 

وی در ادامه یادآور شد: ایراد وارده بر آمار و ارقام ارایه شده توسط دستگاه های اجرایی استان به ویژه در زمینه احصاء محرومیت ها، از دیگر نکات مهم و قابل پیگیری در این جلسه بود که با توجه به لزوم ارایه دقیق و واقعی آمارها، مورد تاکید قرار گرفت. 

استاندار لرستان با بیان اینکه ارایه آمارها از مشکلات استان باید دقیق باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه ارایه آمار محرومیت‌ها به مرکز، فقط ۷۰۰ روستا به عنوان مناطق محروم استان به مرکز اعلام شده بود و این در حالی است که این تعداد روستا فقط در یک شهرستان به ثبت رسیده است. 

زیویار تاکید کرد: ارایه آمارهای واقعی به مرکز موجب می شود کمبودها و مشکلات استان بخوبی دیده شده، قابل پیگیری باشد و این قبیل آمارهای غیر واقعی نه تنها به استان کمک نخواهد کرد بلکه به ضرر مردم نیز خواهد بود، از این رو دستگاه های اجرایی استان مکلفند با پیگیری های میدانی و دقیق نسبت به جمع آوری آمارهای واقعی و به روز برای لحاظ در بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام کنند.

برچسب‌ها استانداری لرستان خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری لرستان خرم آباد لرستان استانداری لرستان خرم آباد لرستان دستگاه های اجرایی ارایه آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست

به گزارش جام جم آنلاین، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

ابراهیم رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد تا علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.
سید ابراهیم رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳