Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاران ایرنا در استان ها،خطیبان جمعه سراسر کشور امروز هفتم آبان ماه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پدافند غیرعامل و حمله به جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کردند و بیان داشتند: یکی از لایه‌های پنهان جنگ با دنیای استکبار جنگ جنگ سایبری است؛ اما در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت آمریکایی‌ها با آن همه سروصدا تا یک هفته نتوانستند این مشکل را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امامان جمعه در بخشی از بیانات خود اظهار داشتند:اختلال در سامانه هوشمند سوخت کشور و نوشتن شعارهایی علیه نظام، همگی اقدامی برای فراهم کردن زمینه اعتراض و ریختن مردم به خیابان ها علیه انقلاب بود اما این نقشه، با درایت مسوولان نظام با شکست مواجه شد و وضعیت سامانه سوخت اکنون به حالت عادی بازگشته است.

آنان در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ و جمعی از مسئولان نظام اشاره و اظهار کردند: ایشان در این دیدار اقدام برخی دولت های منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یک گناه بزرگ و خطای نابخشودنی توصیف کردند.

به گفته خطیبان جمعه رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانش خواستار همدلی و و حدت بیشتر میان شیعه و سنی شده و عنوان کردند پیروان هر ۲ مذهب باید در اجتماعات یکدیگر حضور پیدا کرده و کنار هم نماز بخوانند تا دشمنان نتوانند با حیله و نیرنگ در صفوف آن ها نفوذ و تفرقه و چند دستگی ایجاد کنند.

امامام جمعه سراسر کشور با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، گفتند: این روز یادآور سه واقعه مهم در انقلاب اسلامی است که شامل ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ ( دستگیری امام راحل و تبعید ایشان به ترکیه )، واقعه خونین ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ ( کشتار دانشجویان و دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی) و ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ ( تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مرکز فرماندهی فتنه آمیزی) و شکسته شدن هیمنه پوشالی استکبار جهانی است.

همچنین آنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه ای اظهار داشتند: اوضاع جاری در لبنان، افغانستان و ترکیه بسیار مهم است و ما به دقت این تحولات را رصد می کنیم ، مسوولان کشور نیز با هوشیاری و با نگاه به منافع ملی ایران اسلامی این حوزه را پیگیری می کنند.

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در مراکز استان ها در زیر  می آید: 

کرمانشاه 

آیت الله «محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه تزریق واکسن در کنترل ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بسیار موثر بوده است، از افرادی که تاکنون واکسن نزده اند خواست تا هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه از بی توجهی برخی شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا انتقاد کرد و گفت: این افراد مسئول سلامت بقیه افراد جامعه نیز هستند و در مقابل آن ها باید پاسخگو باشند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اگر در کشور واکسن کرونا تولید و یا به اندازه کافی وارد نمی شد خیلی ها انتقاد می کردند که مسئولان نسبت به سلامت افراد جامعه بی توجه هستند اما حال که تولیدات و واردات به اندازه کافی صورت می گیرد متاسفانه برخی ها نسبت به واکسیناسیون بی توجه هستند.

کردستان (سنندج )

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج گفت: بسیاری از جوانان ما امروز بدون سرپناه هستند که از مسوولین می‌خواهم برای رفع این مشکل آنها بیشتر تلاش کنند.

وی اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکل مسکن جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند یا تازه ازدواج کرده‌اند یک ایثار محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: جامعه بشریت باید با یکدیگر همکاری و تعاون داشته باشند و دانشمندان هم امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که جامعه بشری جز با ایثار و گذشت به سعادت نمی‌رسد.
ماموستا رستمی یادآور شد: قرآن کریم هم بارها از ایثارگران تعریف و تمجید می‌کند و آنها را ارج می‌نهد.
 

لرستان (شهر کرد)

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تحول همراه جهش با کارهای قانونی و براساس ضابطه تحقق می‌یابد و کسانی باید مسوولیت بگیرند که مستحکم در برپایی عدالت بایستند.

وی بیان کرد: بررسی و مطالعه تاریخ انبیا ما را به ایمان به خدا و تقابل و مقابله با طاغوتیان و مستکبران صراط مستقیمی است که ما هر روز در نماز از خداوند می خواهیم و راه سربلندی و سرافرازی در ایمان به خدا و مبارزه با استکبار است.

وی با بیان اینکه امروز نماد استکبار دولت جنایتکار آمریکا است، اظهار داشت: امام راحل با نگاه قرآنی و درسی که از تاریخ انبیا فرا گرفتند در مقابل زورگویان ایستاد و منجر به تبعید ایشان شد و در مسیر مبارزه با استکبار دانش آموزان  و دانشجویان به عنوان ثروت مادی و معنوی در این راه نقش آفرینی کردند.

خراسان رضوی (مشهد)

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: حمله سایبری دشمن به سامانه پمپ‌های بنزین‌، با هدف ایجاد ناآرامی و کشاندن مردم به خیابان ها صورت گرفت که با هوشیاری مردم و مسوولان ناکام ماند.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: دشمن می خواست با این اقدام یک بحران اجتماعی ایجاد کند اما مردم ما که هم به نظام و هم به مسوولان نظام معتقدند، با هوشمندی به آن پی برده و توطئه دشمن را خنثی کردند.

وی اظهار داشت: هوشیاری مسوولان نیز در این ماجرا قابل تحسین است که در همان لحظات نخست بروز مشکل، ریاست جمهوری نشست وزیران خارجی کشورهای همسایه را رها کرده و شخصا به وزارت نفت رفته و از نزدیک وضعیت پمپ بنزین ها را ورد بررسی قرار داد و این مشکل، که دشمن گمان می کرد بیش از یک هفته طول خواهد کشید، با هوشیاری و عملکرد درست دولتمردان در اندک زمانی برطرف شده و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیش از سه هزار پمپ بنزین دوباره به مدار خدمات رسانی بازگردانده شد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما باید با تکیه بر توانایی‌های خودمان به نقطه‌ای برسیم که دیگر تحریم بر جامعه‌ ما اثر نگذارد که مقدماتش نیز انجام شده است و امروز روزی است که طرف غربی به مذاکره هسته‌ای با ما محتاج است و آن‌ها باید مذاکره کنند و با مذاکره مشکلات و نگرانی های جهانی خود را حل کنند.

سمنان 

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مردم بابصیرت ایران در ماجرای حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری هوشیار بودند و در زمین دشمن بازی نکردند. 

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به حمله سایبری دشمنان روز دوشنبه به شبکه سوخت‌رسانی افزود:  مردم با موقعیت شناسی دیدند سوخت‌گیری با مشکل مواجه است ولی وارد بازی دشمن نشدند. 

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ماجراهایی در مساله سوخت پیش آمد که با سوء مدیریت‌هایی همراه بود، ادامه داد: از مردم بابصیرت که این روزها در میدان و زمین دشمن بازی نمی کنند تقدیر می‌کنیم. 

یزد 

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با بیان اینکه در چند هفته آتی مردم یزد میزبان رییس‌جمهوری هستند، گفت: اساسی‌ترین نیاز این استان آب است و از دولت انتظار می‌رود که این مطالبه مردم استان را به صورت ریشه‌ای و برای همیشه حل کند.

وی  با تبیین موقعیت یزد در مرکز جغرافیایی ایران ادامه داد: رسیدگی به وضیعت جاده‌ها و راه‌آهن نیز از نیازهای مهم استان یزد است که در این خصوص از دولت انتظار حمایت و رسیدگی به مشکلات این بخش ها را داریم .

وی ادامه داد: توجه به زمینه های تولید و اشتغال در استان یزد به خصوص حمایت مادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ، بسترهای مناسبی در این زمینه در یزد وجود دارد که در صورت حمایت دولت بخش قابل توجهی از دانش آموختگان بیکار دانشگاهی می توانند از این طریق به درآمد پایدار برسند.

آذربایجان شرقی (تبریز)

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: گنجاندن پیوست عدالت در برنامه‌ها مطالبه رهبر معظم انقلاب از مدیران و مسوولان است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرازهایی از سخنان اخیر خویش بر داشتن سه رکن اصلی صبر، عقل و اخلاق از سوی مسوولان تاکید کردند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام رییسی، رییس جمهوری نیز اعلام کرده است که بی عدالتی و تبعیض بیش تر از فقر در مردم ایجاد نارضایتی می کند، اظهار داشت: پیشگیری از احساس بی عدالتی و تبعیض جز در سایه مبارزه مداوم و مستمر با این پدیده حاصل نمی شود.

هرمزگان (بندر عباس)

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه‌در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر توجه، ریشه یابی و مدیریت مساله قاچاق سوخت تاکید و شیوه مبارزه با این پدیده را نیازمند مدیریت همه جانبه مسوولان اجرایی و امنیتی کشور دانست.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مساله قاچاق سوخت در استان هرمزگان اشاره کرد واظهارداشت: قاچاق سوخت امروز به عنوان زخم کهنه دامن گیر کشور شده که بخشی از آن محصول فقر و بیکاری است، اما مهم‌ترین مساله قاچاق سوخت به تفاوت قیمت‌ها در داخل و خارج از کشور  برمی‌گردد.

وی ضمن تاکید بر توجه و ریشه یابی بر مساله قاچاق سوخت افزود: در این پدیده متاسفانه سرمایه این ملت که با زحمت تبدیل به فرآورده می‌شود توسط گروه‌های مختلف و بعضا سودجویان با قیمت گزاف به کشتی‌های غول پیکر غربی فروخته می‌شود.

خراسان شمالی (بجنورد)

حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید گفتمان حیا، پوشش دینی و اسلامی در جامعه ترویج یابد و در این زمینه باید از فضای مجازی بهره گرفته شود.

وی اظهار داشت: دشمن و بدخواهان در فضای مجازی در حال ترویج بی حیایی هستند و البته در این زمینه تاحدی موفق شده اند، ما نیز باید از فضای مجازی برای مقابله این اقدام بهره ببریم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه رعیات نشدن پوشش دینی و بی حیایی به ضرر همه است گفت: ترویج آن بنیان خانواده ها را نشانه رفته است و خیلی از مومنان نگران وضعیت فرزندان و جوانان هستند. غول رسانه های جهان غرب نیز تلاش دارد تا بی حیایی و بی حجابی در جامعه ترویج دهد و هر روز وضع پوشش و حیا بدتر می شود.

اصفهان 

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان گفت: رفتار صبورانه و هوشیارانه مردم در حملات سایبری اخیر که نوعی جنگ محسوب می شد، توطئه دشمن را نقش بر آب کرد. 

به گفته وی دشمن در حملات سایبری چند روز گذشته خواب آشفته بزرگی برای کشور دیده و بدنبال بهم ریختن مملکت و پدید آوردن قضایای سال ٨٨ و پارسال بود.

وی با بیان اینکه ممکن است هر لحظه از اینگونه حملات سایبری رخ دهد، اظهارداشت: باید پدافند غیر عامل ما قوی باشد و جوانان با استعداد و دانشمند ما یک لحظه در مقابل خطر آرام نگیرند.

خوزستان (اهواز)

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد امام جمعه اهواز با اشاره به اختلال ایجاد شده روزهای اخیر در سامانه سوخت کشور گفت: دشمن برای وارد آوردن فشار حداکثری وایجاد نارضایتی عمومی از هر ترفندی استفاده می‌کند و دست به هر اقدامی می زند لذا مسوولان باید آگاه باشند و دراین حوزه توجه و مراقبت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این اختلال پیام مهمی برای مسوولان داشت و آن هم لزوم هوشیاری هر چه بیشتر است ادامه داد: برای حل مساله کاهش ازدواج و افزایش فرزندآوری در بین جوانان باید فکری اساسی شود، فرزند آوری و ازدواج مورد تاکید اهل بیت (ع) و دین مبین اسلام است لذا لازم است سبک زندگی اسلامی برای جوانان ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به زلزله اندیکا و خسارتهای ناشی از آن گفت : درآستانه فصل بارندگی هستیم لذا رسیدگی به این منطقه محروم و امدادرسانی کامل به زلزله زدگان آن از سوی مسوولان امور مورد توجه خاص قرار گیرد.

ایلام 

حجت الاسلام شمس الله سراج امام جمعه موقت ایلام گفت: استفاده از برنامه ریزی با کمک کارشناسان دانشگاهی و توجه به اصل بهره گیری از خردجمعی از مهمترین دلایل موفقیت دولت ها محسوب می‌شود.

وی ، برنامه ریزی دقیق و استفاده از نظرات نخبگان و خردجمعی را عامل موفقیت تمامی دولت ها عنوان کرد و گفت: هر دولتی به این موارد بی‌توجهی کند، نمی تواند در رفع مشکلات مردم موفق باشد.

حجت الاسلام سراج یادآور شد: آفت همه دولت ها عدم برنامه ریزی بر مبنای عقل و اندیشه و تصمیم گیری احساسی است که مجریان را به تباهی می برد. عدم داشتن سعه صدر مدیران و حاکمان یکی دیگر از افت های دولت های استکبار  است که با کوچکترین انتقاد آشفته خاطر می شوند.

اردبیل

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سفر رئیس‌جمهوری به استان ما و آشنا شدن با مشکلات بسیار مفید بود و تصمیمات مبارکی گرفته شد.

وی افزود: علاوه بر امور عمرانی ، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم نمودن تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ، صنعت و گردشگری برای ما بسیار مهم است و مدیریت ارشد استان باید در این سه محور متمرکز شود.

وی اضافه کرد: وزرای همراه رئیس‌جمهور از تمام شهرستان‌ها بازدید و گزارش تهیه و به رئیس‌جمهوری ارائه کردند جز شهرستان نیر که وزیر مربوطه به عللی نتوانست در استان حاضر شود ، در این خصوص مدیریت ارشد باید مشکلات و قابلیت‌های آن منطقه را به طور ویژه مد نظر قرار دهد و گلایه‌مندی اهالی آن خطه را کلاً بحق بداند این نقیصه از ایرادات سفر بود.

همدان 

حجت الاسلام "سید هاشم موسوی" امام جمعه موقت همدان گفت: اقدامات موثر در حوزه پدافند غیرعامل برای رصد تهدیدها و پیشگیری از اقدامات آسیب زای دشمن در راستای حفظ و تامین امنیت کشور، ضرورتی راهبردی است.

وی با بیان اینکه ماموریت سازمان پدافند غیرعامل برای حفظ امنیت کشور راهبردی است، افزود: سازمان پدافند غیرعامل باید بیش از گذشته مفهوم این حوزه مهم را برای افکار عمومی تبیین و نهادینه‌سازی کند.

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به معنای مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدامات خصمانه دشمن و بلایای طبیعی می‌شود.

البرز (کرج)

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردم ایران اسلامی در مقابل توطئه های بی شمار و پی در پی آمریکای جنایتکار و متحدان اروپایی اش سرعت اضمحلال و فروپاشی استکبار و ام الفساد جهانی را دوچندان کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم که این خواسته رهبری و مواردی دیگر از این دست که خواسته تمام دلسوزان نظام است در این دولت تحقق عینی یابد ، خاطر نشان کرد: استکبار ستیزی دستور قرآن و روش پیغمبر و اهل بیت (ع) است، انقلاب اسلامی درس ضد ظلم و ظالم بودن را از قرآن و عترت فرا گرفت و در واقع تفکر توحیدی انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) در عین حال که برای رفاه و آسایش مردم برنامه دارد اما هرگز با کشورهای استکباری به هر قیمتی دست دوستی نمی دهد.

کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)

 آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام‌جمعه یاسوج گفت: استقلال و عزت کشور ، مرهون شجاعت جوانان و نوجوانان در زمان جنگ بوده است.

 وی افزود: ما شهدای دانش آموز زیادی داریم و اگر  جوانانمان خوب تربیت شوند قطعا آینده درخشان و پر افتخاری  خواهیم داشت.
وی ادامه داد: جوانان سرمایه های ارزشمند ما هستند،در آینده اسلام و انقلاب ما به اینها وابسته است لذا  تربیت اسلامی، دینی و سیاسی از نیازهای جوان امروز ماست.
آیت الله حسینی با بیان‌اینکه شهادت بالاترین سعادت انسان است گفت : شهید فهمیده در وصیت نامه اش نوشته، آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در دنیا است،این شهید فهم و درک زیادی داشته است.

قزوین 

حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت شهر قزوین به مسئولان توصیه کرد: اگر نمی‌توانند از جولان دلالان در حوزه اقتصادی جلوگیری کنند، بسیج مردمی تحت عنوان نهضت ملی توزیع عادلانه در داخل و خارج ادارات استان تشکیل شود تا با مشکلات اقتصادی موجود مقابله گردد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات و نارضایتی‌های مردم از دولت گذشته در بخش توزیع بوده است و دادستان استان قزوین در مصاحبه های خبری خود از نارضایتی و جولان دلالان اقتصادی استان اظهار نظر کرده اند.
خضری گفت: امیدواریم دستگاه قضا در شناسایی این مفسدان اقتصادی اهتمام ویژه داشته باشد و با مدیرانی که با این مفسدان همکاری می کنند، برخورد کرده و آنها را به مردم معرفی نماید. 

گیلان (رشت )

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه فساد ستیزی از انتظارات مردم از استاندار گیلان و شهردار رشت است، گفت: نقد سازنده همیشه کمک‌حال است و باید از مدیران برای حل مشکلات حمایت کرد.

وی با اشاره به معارفه استاندار گیلان و تایید حکم شهردار رشت اظهار داشت: وجود سابقه مدیریتی استاندار گیلان نشان از آشنایی کامل او از استان گیلان دارد که امیدواریم تا مشکلات عدیده گیلان هرچه زودتر ساماندهی شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سیزدهم آبان ماه؛ سالگرد تبعید امام خمینی در سال ۴۲، شهادت دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ بعنوان وقایع مهم تاریخی ایران و معروف شدن تسخیر لانه جاسوسی به انقلاب دوم خاطرنشان کرد: آمریکایی ها گرچه قدرت دارند اما انسان‌های عاقلی سردمداری آن‌ها را بر عهده ندارند و با قداره‌کشی در پی جنایات هستند.

خراسان جنوبی (بیرجند)

حجت الاسلام محسن مشرفی امام جمعه موقت بیرجند گفت: هوشمندی مردم و مسوولان در اختلال بوجود آمده در جایگاه‌های سوخت کشور موجب رفع این مشکل در کمترین زمان ممکن شد که قابل تقدیر است.

وی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلای المهدی (عج) اقامه شد، افزود: مدیریت هوشمندانه، سرعت در اطلاع‌رسانی و اقدام به‌موقع وزارت نفت پس از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت توطئه‌های دشمنان را بار دیگر خنثی کرد.

وی گفت: از صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی به‌موقع، هوشمندی و صبوری مردم و خادمان مردم در وزارت نفت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند سوخت‌رسانی را به حالت عادی برگرداندند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

مرکزی (اراک )

 آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسلمانان و امت اسلامی دارای منافع و مصالح مشترکی هستند که باید با جدیت برای حراست و بهبود آن‌ها تلاش شود و حرکت در راستای این تکلیف، تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: در دیدار رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام که چندی پیش برگزار شد، نکات ارزشمندی مطرح شده که باید مورد توجه همگان باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد که اسلام مرز نمی‌شناسد و همه باید بدانند که این دین الهی همگان را به حق دعوت کرده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: وحدت اسلامی از مسایل جدی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون به آن توجه ویژه داشته است.

برچسب‌ها ریاست ستاد اقامه نماز کشور استانداری خراسان رضوی ستاد اقامه نماز کشور هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی ستاد اقامه نماز کشور استانداری خراسان رضوی ستاد اقامه نماز کشور هفته وحدت خطبه های نماز جمعه این هفته نماینده ولی فقیه در استان رهبر معظم انقلاب مساله قاچاق سوخت جایگاه های سوخت پدافند غیرعامل امام جمعه موقت حجت الاسلام آیت الله سید حمله سایبری امام جمعه سوخت کشور بی توجه ۱۳ آبان دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها

‌امام جمعه اردبیل با انتقاد ‌از وزارت نیرو در مدیریت سدها گفت: وزارت نیرو مدیریت یکپارچه منابع آب را در استان های کشور اعمال کند تا حق زارعین نادیده گرفته نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار داشت: در شمال استان بحران آب جدی است هر سال در چنین موسمی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدگی است مشکل آب درست می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو در یک اشتباه بسیار آشکار مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت سد خداآفرین در دست استان آذربایجان شرقی و مدیریت کانال و آبیاری اراضی دست اردبیل است معیشت حدود 350 هزار نفر در شمال استان منحصراً با کشاورزی آبی تامین می‌شود یعنی معیشت این جمعیت به دست استان دیگر است و این از عجائب مدیریت در ایران است ذخیره سازی سد و رهاسازی آب توسط آذر شرقی است در حالی که بهره‌برداری از شبکه توسط استان اردبیل است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: کاملاً روشن است که عدم مدیریت یکپارچه در توزیع آب بهره‌برداران را گرفتار و تولید نارضایتی می‌کند از این طرف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به مدیریت سد می‌گوید در حساس‌ترین لحظه آبیاری هستیم آب لازم را رها کنید آنها نیز باید بعد از هماهنگی‌های متعدد می توانند آب را باز کنند و در نتیجه هم با تاخیر باز می‌کنند هم کمتر از مورد نیاز! در حالی که کشاورز خرج سنگینی گذاشته پول سم، هزینه کود، هزینه کارگر، پول بذر و آخر سر با خسارت مطلق مواجه می‌شود.

آیت الله عاملی تصریح کرد: با دوگانه شدن مدیریت نه آب به موقع رها می‌شود و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد در نتیجه خلف وعده درست می شود و نارضایتی‌ها و تنش‌های اجتماعی بزرگ صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این گونه مدیریت قطعاً مدیریت علمی نیست وقتی 100 درصد اراضی پایاب سد مخزنی ارس و 84 درصد اراضی پایاب سد مخزنی خدا آفرین در محدوده استان اردبیل واقع شده کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که عملیات بهره‌برداری و نگهداری از سدهای مخزنی ارس و خداآفرین و سد انحرافی قیزقلعه سی توسط شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی انجام گیرد.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: جای تامل و تاسف است که امسال علیرغم ذخیره سازی مناسب آب در سدهای مخزنی ارس و خدا آفرین، رهاسازی متناسب با نیاز آبی شبکه 85 هزار هکتاری مغان صورت نمی‌گیرد و فرصت حساس کشت و زرع از دست می‌رود و نارضایتی وسیع صورت می‌گیرد.

عاملی گفت: یک ماه آینده حساس‌ترین زمان برای کشت است و اگر آب تامین نشود یک فاجعه در راه است این فاجعه مدیریتی باید برای همیشه حل شود اینجانب موضوع را با آقای رئیس جمهور مکاتبه خواهم کرد و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم با تمام توان به این موضوع ورود کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خود استان هم باید اقداماتی صورت گیرد طول کانال اصلی مغان 180 کیلومتر است ولی فقط 60 کیلومتر بتنی شده و 120 کیلومتر خاکی است در نتیجه هم هدر رفته آب درست می‌شود و هم اراضی زهدار می‌شود که اصلاح آن هزینه سنگینی دارد.

عاملی افزود: دولت اگر برای کشاورزی و عزت کشاورزان و برای استفاده بهینه از آب حساس است دستور دهد امسال حداقل 50 کیلومتر این کانال بتنی شود.

وی اظهار کرد: بیشترین کمبود آب در منطقه بیله سوار و جعفرآباد درست می‌شود چون در انتهای خط قرار گرفته اند کانال‌ قدیمی است در حالی که از بالا دست زمین های جدیدی زیر کشت و آبیاری رفته است یعنی تاوان آن را باید آخر خطی‌ها بدهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: گاهی شخصاً در همان منطقه با اعتراض و عصبانیت  بسیار شدید کشاورزانی که حقابه تاریخی دارند مواجه شده ام در حالی که هیچ کس جوابگو نیست به همین جهت برای حل مشکل بیله سوار و جعفرآباد باید یک سد در منطقه بیله سوار با ظرفیت 40 میلیون متر مکعب احداث گردد.

عاملی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به یاوه گویی های جدید سفیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بعد از 35 هزار شهید که بسیاری از آنها زنان و کودکان هستند سفیر اسرائیل در آذربایجان حیا نکرده، خجالت نکشیده باز اقدام به مصاحبه کرده است.

وی ادامه داد: ظاهراً ما آذری‌ها را موجودات نادان فرض کرده که می‌تواند دروغ‌ها و وقاحت‌های خود را به ما بفروشد او یک جمله درستی گفته و آن اینکه "در پی اتفاقات اخیر جهانیان شاهد چهره واقعی ایران شدند" این را درست می‌گوید چون تمام جهانیان اقدام ایران را تحسین کردند هر سایت عربی می‌روید اعضاء آن می‌نویسند " کم اتمنی لو کنت ایرانیا"!چقدر آرزو دارم که ای کاش ایرانی بودم

امام جمعه اردبیل بیان کرد: قیام دانشجویان آمریکا و ندای دسته جمعی مرگ بر صهیونیسم صحت سخن این سفیر نادان را روشن‌تر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تمامی ترورهای دانشمندان هسته‌ای ما توسط اسرائیل صورت گرفته یکی از آنها نیز در آذربایجان آموزش دیده بود اگر ترورهای اسرائیل را در این 75 سال جمع کنند ده‌ها و صدها کتاب باید تدوین شود نسل کشی فعلی که تا حال در آن 35 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند خوب روشن می‌کند که تروریست کیست.

آیت الله عاملی گفت: او می‌گوید زمان آن فرا رسیده که مجامع بین المللی به حکومت ایران بگوید دیگر بس است او در آرزوی این جمله در حق ایران است ولی دنیا عملاً به اسرائیل می‌گوید 35هزار بی گناه را کشتید دیگر بس است کشاندن اسرائیل به محکمه بین المللی معنایش این است که دیگر بس است تظاهرات علیه اسرائیل در اکثر کشورهای دنیا معنایش این است که دیگر بس است.

وی افزود: خنده‌دارترین سخن او این است که می گوید فعلاً تمام تلاش ما این است که در جنگ غزه غیرنظامیان را نکشیم یکی از تفاوت‌های اصلی بین ما و حماس این است که ما برای تامین امنیت مردم با به خطر انداختن جان سربازانمان آنها را در خط جبهه مستقر کردیم.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: در جواب سفیر می‌گویم جواب این سوال خود را از امام عظیم الشأن ما امام حسین علیه السلام در کربلا بپرسید که به ظالم یک کلمه "بله" را نگفت و با یزید سر یک میز ننشست جواب خود را از امیرالمومنین (ع) بگیرید که به معاویه فرمود والله در حکومت خودم نمی‌گذارم دو روز سر کار باشی! و از رسول خدا(ص) جواب بگیرید که فرمود: انی اکره ان اکون فی امان مشرکین اکثر من یوم " من راضی نیستم بیشتر از یک روز زیر سایه امنیت مشرکین باشم جواب خود را از قرآن بگیرید.

آیت الله عاملی گفت: عجیب است که این رژیم خونریز با اینکه اصلاً از ریختن خون سیر نمی‌شود و مدام تکرار می‌کند که به رفح حمله خواهم کرد و مدام تکرار می‌کند که هرگونه مذاکره که به آتش بس منجر شود آن را نمی‌پذیرم و با اینکه وارد خانه مسلمان‌ها شده و فقط در عرض دویست روز 35 هزار نفر را کشته و حالا می‌گوید ما برای صلح با ایران حاضریم تمام کشورهای اسلامی که با شما صلح و سازش و عادی سازی روابط کرده اند.

وی افزود: هر چقدر فشار بر ما بیشتر شود به تعبیر حضرت امام(ره) ما امان نامه شرک و کفر را امضاء نخواهیم کرد و ما فقط در برابر خدا رکوع خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ملت های آن دسته از دولت های اسلامی که با اسرائیل صلح و عادی سازی روابط کرده اند در این خصوص مسئولیت مستقیم دارند بدون همکاری ملت ها دولت ها نمی توانند به امت مرحومه امت حضرت محمد مصطفی(ص) و آیات قرآن خیانت کنند رسول خدا(ص) در این باب سخنی بسیار خطیر ، تکان دهنده و هولناک دارد و می فرماید «اعمال شما هستند، همان گونه که هستید، بر شما حکومت مى شود».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴