Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها؛ با شیوع کرونا در کشور وضعیت نامناسبی در آموزش مدارس به وجود آمد که این موضوع بلاتکلیفی دانش آموزان و والدین آنها را به دنبال داشت به ویژه اینکه هر روز خبری تازه توسط مسئولان آموزش و پرورش در این باره اعلام می‌شود و مدیران مدارس به خصوص در مقطع متوسطه برای تداوم آموزش شیوه‌ای خاص را به دانش آموزان اطلاع رسانی می‌کنند که نه تنها مشکلی از مشکلات آموزشی آنها را در طرف نمی‌کند بلکه بر مشکلات قبلی می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تازه‌ترین این موارد بعضی از مدیران متوسطه با وجود تعطیلی مدارس به دلیل کرونا از دانش آموزان می‌خواهند که برای برگزاری امتحانات بین سال در مدارس حضور پیدا کنند که انجام این کار نه تنها بر خلاف بخشنامه‌های آموزش و پرورش درباره غیر حضوری بودن آموزش است بلکه می‌تواند با توجه به اینکه هنوز همه دانش آموزان هر دو دوز واکسن کرونا را نزده‌اند سبب ابتلای دانش آموزان به کرونا و مشکلات بعدی ناشی از آن شود.

حمیدی مادر یکی از دانش آموزان بیرجندی در گفتگو با مهر با بیان اینکه بر خلاف بخشنامه‌های آموزش و پرورش بعضی از مدیران مدارس به بهانه‌های مختلف از دانش آموزان می‌خواهند در مدرسه حضور پیدا کنند، گفت: هرچند با تشدید کرونا و شروع موج ششم آموزش حضوری در بعضی از پایه‌های ابتدایی، هنرستان‌ها و سال دوازدهم متوسطه دوم غیر حضوری شد اما مدیران بعضی از مدارس با بیان اینکه برای برگزاری حضوری امتحانات مجوز گرفته‌اند از دانش آموزان می‌خواهند که در روزهای مشخص شده در مدارس حاضر شوند.

رضایی یکی دیگر از والدین دانش آموزان بیرجند هم عنوان کرد: مدیر مدرسه فرزندم چند روز پیش با اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی از آنها خواست در روزهای امتحان در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: انجام این کار ممکن است سبب ابتلای دانش آموزان به کرونا شود چون همه آنها هنوز دو دوز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و برای اینکه مشکلی در آموزش فرزندان ما به وجود نیاید از مسئولان آموزش و پرورش استان می‌خواهم مانع از انجام این کار شوند.

هیچ مجوزی برای حضور در مدارس صادر نشده است

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با مهر بیان داشت: هیچ مجوزی به مدیران مدارس برای برگزاری امتحانات حضوری در شرایط کرونایی داده نشده است.

محمد حسینی فرد افزود: با انجام این کار توسط مدیران مدارس مخالف هستیم و آموزش همه دروس و برگزاری امتحانات در شبکه شاد و فضای مجازی باید انجام شود و با مدیران خاطی بر خورد خواهد شد.

به گفته وی هر چند در بخشنامه اولیه وزارت آموزش و پرورش زمان بازگشایی مدارس برای آموزش حضوری مشخص شده است اما منتظر نظر وزارت آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم.

کد خبر 5338771

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند شیوع کرونا ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه پمپ بنزین کرمانشاه قوه قضاییه گرگان عکس استانها ایلام اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران دانش آموزان آموزش و پرورش انجام این کار مدیران مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از امروز آغاز می‌شود، گفت: خانواده‌ها برای ثبت‌نام به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای پیش ثبت‌نام الکترونیک والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در استان زنجان ۱۱۰۰ مدرسه ابتدایی آماده ثبت‌نام از دانش‌آموزان هستند و حدود ۱۹ هزار و ۱۰۰ کلاس اولی امسال وارد مدرسه خواهند شد که آمارها کاهش تعداد دانش‌آموزان در این مقطع نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای آموزشی در مقطع ابتدایی در استان، گفت: در حال حاضر با کمبود حدود ۶۰۰ معلم در مقطع ابنتدایی مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده امیدواریم این مشکل برطرف شود.

قاسمی به موضوع ثبت‌نام در محدوده سکونت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: براساس تاکیدات، والدین فرزندان خود را در مدارسی که در محدوده سکونت خود قرار دارند باید ثبت‌نام کنند، اما اگر فردی مایل به ثبت‌نام در مدرسه خاصی است باید منتظر بماند تا ظرفیت ثبت‌نام‌ها مشخص شود و در صورت خالی بودن فضا امکان ثبت‌نام در مدارس دیگر وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان  تاکید کرد: سعی بر توزیع متوازن امکانات و کادر مجرب در مدارس استان را داریم و تقریبا تفاوت چندانی در رابطه با آموزش در مقطع ابتدایی وجود ندارد و والدین نگران این موضوع نباشند.

او به مدارس غیردولتی فعال در مقطع ابتدایی نیز اشاره کرد و یادآور شد:‌۷۰ مدرسه ابتدایی غیردولتی در استان دایر است که ۶۱۸ کلاس را شامل می‌شود و ۴۵۸۰ کلاس در مدارس دولتی واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • امتحانات نهایی را تبدیل به بت نکنیم / روش‌های مناسب مطالعه صحیح
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه