Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@03:04:14 GMT

راه های کاهش خطر درد مفاصل

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۸۰۳۸

ایرج بیگلری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: علائم این بیماری بسیار متفاوت است و گاهی اوقات هیچ علائمی ندارد و فقط با عکسبرداری از مفاصل مشخص می شود، در شرایطی هم خود را با علائمی مانند ورم، درد، سفتی و کاهش دامنه حرکات نشان می دهد و سپس محو می شود.

وی عنوان کرد: برخی از انواع آرتروز علاوه بر مفاصل، قلب، چشم ها، ریه ها، کلیه ها و پوست را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگلری مهمترین علامت آرتروز را در زانو خواند و گفت: آرتروز هنگام دو زانو یا چهار زانو نشستن، بلند شدن و یا از پله بالا رفتن خود را نشان می دهد و در موارد پیشرفته هم به طور دائم درد زانو وجود دارد.

وی سپس به پیشگیری از آرتروز اشاره کرد و گفت: همیشه نمی توان از ابتلا به بیماری آرتروز پیشگیری کرد؛ برخی دلایل مانند بالا رفتن سن، سابقه خانوادگی و جنسیت خارج از کنترل ما هستند اما با رعایت مواردی می توان خطر درد مفاصل را با بالا رفتن سن کاهش داد.

بیگلری عنوان کرد: زانوها وظیفه تحمل وزن بدن را دارند و داشتن اضافه وزن یا چاقی فشار بسیاری روی زانوها وارد می کند و خانم های مبتلا به اضافه وزن نسبت به خانم هایی که وزن طبیعی دارند حدودا چهار برابر بیشتر در خطر آرتروز هستند.

وی درخصوص تاثیر ورزش در پیشگیری از آرتروز گفت: ورزش نه تنها وزن اضافی که روی مفاصل وارد می شود را از بین می برد بلکه عضلات اطراف مفصل را نیز قوی می کند؛ افزایش قدرت عضلانی اطراف مفصل موجب ثبات و محافظت آنها در برابر آسیب ها می شود.

بیگلری ادامه داد: برای به حداکثر رساندن مزایای برنامه ورزشی خود، فعالیت های هوازی متناوب مانند پیاده روی یا شنا به همراه ورزش های قدرتی تاثیر بسیار خوبی دارند همچنین به تمرین های خود حرکات کششی اضافه کنید تا علاوه بر افزایش انعطاف دامنه حرکات خود را نیز افزایش دهید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفت وگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» اشاره کرد.

در حال تکمیل است...

کد خبر 6094740

دیگر خبرها

  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو