Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:52:09 GMT

کمبود قطعات مشکل جدیدی برای سامسونگ

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۸۴۳۵

کمبود قطعات مشکل جدیدی برای سامسونگ

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gadgets.ndtv، سامسونگ روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد کمبود قطعات بر تقاضای تراشه از سوی برخی از مشتریان در سه ماهه جاری تأثیر بگذارد، پس از گزارش بالاترین سود سه ماهه خود در سه سال اخیر. سامسونگ گفت: "مشکلات تامین قطعات طولانی‌تر از حد انتظار شده است و ممکن است به دلیل تاثیرات احتمالی نیاز به نظارت جدی داشته باشد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدار در حالی است که تولیدکنندگان کالا از تلویزیون گرفته تا خودرو با انبوهی از مشکلات زنجیره تامین از جمله کمبود قطعات تراشه ها، کمبود نیروی انسانی، مشکلات لجستیکی و تاخیر در کارخانه‌های قطعه سازی به دلیل قطع برق در چین مواجه شده اند. سامسونگ افزود تقاضای اساسی قویی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها از شرکت‌های فناوری وجود دارد. برترین سازنده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند جهان در سه ماهه جولای تا سپتامبر ۲۸ درصد سود داشته است. درآمد کسب و کار تراشه این شرکت به ۱۰.۱ تریلیون وون کره جنوبی افزایش یافته است.

سامسونگ اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضا برای تراشه‌های DRAM که به طور موقت داده‌ها را ذخیره می‌کنند و تراشه‌های فلش NAND که به بازار ذخیره‌سازی داده خدمت می‌کنند، افزایش یابد. اگرچه مشکلات زنجیره تامین می‌تواند تقاضای برخی از مشتریان تراشه‌های تلفن همراه را در سه ماهه چهارم محدود کند اما انتظار می‌رود تقاضا برای تراشه‌ها و کامپیوتر‌های شخصی علیرغم عدم قطعیت‌ها در سال ۲۰۲۲ همچنان شدت داشته باشد.

سامسونگ در مورد چشم انداز قیمت تراشه‌ها اظهار نظری نکرد، زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت‌ها در سه ماهه سوم و تا اواسط سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسیده باشد. رقیب کوچک‌تر SK Hynix روز سه‌شنبه نسبت به همتایان خود رشد صعودی‌تری کسب کرد البته این شرکت تقاضای ثابت برای تراشه‌ها را پیش‌بینی کرده بود. پیش از این، تراشه‌سازان اینتل و میکرون گفته بودند که کمبود برخی از قطعات، مشتریانشان را از خرید رایانه‌های شخصی بازمی‌دارد.

سود سامسونگ در بخش موبایل در سه ماهه سوم حدود ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۳.۳۶ تریلیون وون رسید زیرا فروش گوشی‌های هوشمند تاشو جدید سامسونگ به دلیل هزینه‌های بازاریابی کاهش یافته بود. با وجود ابهامات در مورد تامین قطعات، انتظار می‌رود با شروع تعطیلات پایان سال تقاضا برای دستگاه‌های تلفن همراه در سه ماهه چهارم سال افزایش یابد و سامسونگ قصد دارد با فروش بیشتر تلفن‌های تاشو و سایر مدل‌های ممتاز، حاشیه سود دو رقمی را در تجارت موبایل حفظ کند.

بیشتر بخوانید

سامسونگ با پشت سر گذاشتن اینتل، تراشه ساز برتر جهان شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعات تراشه های الکترونیکی سامسونگ سود سه ماهه تراشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با ورود بخش خصوصی از طریق واگذاری و برون‌سپاری بخش عمده‌ای از مسئولیت‌هایی که از طریق وسایل هوشمند قابل اجرا است، کمبود نیروی پلیس راهور برطرف شود.

سردار تیمور حسینی در حاشیه دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در تمام دنیا برای کلان شهرها و استان‌هایی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، برنامه‌های فوری را اجرا می‌شود. از نظر من اگر بتوانیم طی مدت ۱۰ سال طرح جایگزینی خودروهای هیبریدی و برقی را در استان‌های درگیر با آلودگی هوا اجرا کنیم، به موفقیت چشمگیری دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری افزود: این کار بر اساس تبادل اطلاعات مدیریت شهری و پلیس اجرا شده است و مطابق با آن پس از استعلام از سرور اجرایی پلیس مشخص خواهد خودروی مورد نظر برای حمل این محموله مجوزهای لازم را دریافت کرده است یا خیر؟، اگر فعالیت خودرو بدون مجوز باشد مطابق با جدول جرایم با آن برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا پیرامون تأثیر مثبت ثبت تخلف ناوگان‌های باری خاطر نشان کرد: هر کاری که در آن نظارت و کنترل وجود داشته باشد، در نهایت به نظم منجر می‌شود، چراکه برای آن آئین‌نامه و دستورالعمل وجود دارد. اگر اقدامی براساس آئین‌نامه باشد و برای آن ضمانت اجرا در نظر گرفته شود می‌تواند افراد را به سمت رعایت ملاحظات سوق دهد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با ورود بخش خصوصی از طریق واگذاری و برون‌سپاری بخش عمده‌ای از مسئولیت‌هایی که از طریق وسایل هوشمند قابل اجرا است، کمبود نیروی پلیس راهور برطرف شود.

سردار حسینی اضافه کرد: سامانه‌های ثابت به دلایل مختلف از جمله حمایت نشدن به موقع از پیمانکاران با یک وقفه جدی مواجه شد، اما می‌توان با استفاده از تجهیزات دستی، قدرت مانور بالا و سرمایه‌گذاری روی واحدهای کوچک این مسائل را بهبود بخشید.

کد خبر 749705

دیگر خبرها

  • دوری 9 الی 12 ماهه رونی بردغجی، هدف نقل و انتقالاتی بزرگان اروپا از میادین
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • انتظار موج جدیدی از خدمت در سال پایانی شورا 
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است