Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید لزوم بر مدیریت پسماندها در سواحل شهرها و روستاهای ساحلی گفت: از تخلیه زباله کشتی‌ها و شناورها به دریا جلوگیری شود.

فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: راهیابی و تخلیه زباله و پسماندها در دریا و سواحل یکی از آلودگی‌های زیست‌بوم دریاها و اقیانوس‌ها است که ضرورت دارد با توجه به آثار نامطلوب پسماندها و زباله‌ها بر دریا و تنوع زیستی آن مدیریت پسماندها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مدیریت اصولی پسماندها برای جلوگیری از تخلیه و ورود انواع پسماندها به دریا، نیازمند اقدام‌های مهمی است و باید مدیریت پسماندها هم در خشکی و هم در دریا جدی گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر مدیریت پسماندها در سواحل شهرها و روستاهای ساحلی تاکید و بیان کرد: باید محل‌های تخلیه پسماندها در سواحل پاکسازی و محل‌های دفن استاندارد با فاصله مناسب از ساحل و دریا جانمایی شود.

قلی نژاد ادامه داد: همچنین باید در مراکز گردشگری ساحلی پسماندها به نحو مطلوب جمع آوری و به محل‌های دفن پسماند منتقل شود، آموزش‌های لازم به شهروندان و گردشگران ارائه شود و نیز بر دفع پسماندهای کشتی‌ها و شناورها طبق کنوانسیون‌های بین المللی نظارت شود و از تخلیه زباله کشتی‌ها و شناورها به دریا جلوگیری شود.

وی به نقش دستگاه‌های اجرایی مرتبط اشاره کرد و تصریح کرد: مدیریت صحیح و اصولی پسماندها در سواحل و دریا نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی مانند شهرداری‌ها، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان شیلات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر مشارکت مردم را در موفقیت برنامه مدیریت پسماندها در ساحل و دریا بسیار مهم خواند و گفت: برنامه مدیریت پسماندها در سواحل استان در دوسال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و نظارت بر شناورهای طبق کنوانسیون‌های بین المللی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر، برنامه مدیریت پسماندها در سواحل استان بوشهر از سال ۹۸ با اولویت سواحل مناطق حفاظت شده آغاز و همچنین کانون‌های آلوده به پسماند در سواحل پاکسازی شده است. در همین زمینه برنامه آموزش صیادان و لنج‌داران در اسکله‌های مهم صیادی استان برای مشارکت آن‌ها در جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریا در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند سازمان بنادر و دریانوردی حفاظت محیط زیست استان بوشهر استان بوشهر سازمان شیلات حفاظت محیط زیست استان بوشهر مدیریت پسماندها در سواحل کشتی ها و شناورها تخلیه زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی جهت یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» ۴۸۰ هکتار از اراضی استان پاکسازی و حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک  را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، بویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی اظهار کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

به گفته وی، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ‌مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام