Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:52:58 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۵۲۱۱

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ شکارچی مختلف را در تالاب فصلی "گروس" این شهرستان دستگیر کردند.

فاروق سخنور افزود: ماموران یگان حفاظت و قرق‌بانان این اداره در حین گشت و کنترل و کمین شبانه موفق شدند این ۲ شکارچی متخلف را در محدوده پناهگاه حیات وحش این تالاب در حین اقدام به شکار شناسایی و دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هرگونه شکار و صید در تالاب‌ها ممنوع است، اضافه کرد: از این شکارچیان ۲ قبضه اسلحه شکاری از نوع ته‌پر دولول و ۲ دستگاه موتورسیکلت کشف و پرونده آن‌ها جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تاکید کرد: امسال مجوز صید و شکار در هیچ کدام از مناطق و سدهای شهرستان داده نشده و طبق قانون با کسانی که محیط زیست را تهدید کنند، برخورد خواهد شد.

سخنور از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

۳ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در سردشت امحا شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: سه تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف که توسط بازرسان این مرکز در این شهرستان کشف شده بود، امحا شد.

داوود آتشی اظهار داشت: این مقدار مواد غذایی به ارزش ۸۰ میلیون ریال که شامل مواد لبنی، تنقلات، آبمیوه و دیگر خوراکی‌هاست، در قالب طرح بازرسی های مشترک بازرسان بهداشت محیط، اصناف و دامپزشکی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی شهری و روستایی کشف و ضبط شده بود.

وی اضافه کرد: تاریخ مصرف این مواد گذشته و غیرقابل مصرف بود که می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند و به همین دلیل با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت افزود: این مواد غذایی غیربهداشتی در انبار شبکه بهداشت و درمان ذخیره و با دستور دادستانی نسبت به امحای آن در مکان مناسب اقدام شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

خیر شاهین‌دژی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال به بیمارستان کمک کرد

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: یک خیر نیک اندیش در این شهرستان ۲۰۰ میلیون ریال را برای خرید اقلام مورد نیاز به بیمارستان شهید راثی این شهرستان اهدا کرد.

اسماعیل فرحناک افزود: با مبلغ اهدا شده یک دستگاه "فتومتری" با "بیلی روبین متری" که به عنوان پرکاربردترین فتومتر بیوشیمی در آزمایشگاه شناخته شده، خریداری شد. 

وی از این عمل خداپسندانه و خیرخواهانه این شهروند شاهین‌دژی که در عرصه سلامت با گشاده دستی و سخاوتمندی این مرکز را یاری و همیاری کرده است قدردانی کرد.  

بیمارستان شهید راثی با ۸۶ تخت فعال تنها بیمارستان شهرستان ۹۸ هزار نفری شاهین دژ است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سردشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شاهین دژ بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سردشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شاهین دژ بهداشت و سلامت شبکه بهداشت و درمان مواد غذایی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان