Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@10:17:07 GMT

اگر زیاد نان می خورید بخوانید!

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۹۹۶۰

اگر زیاد نان می خورید بخوانید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، بسیاری از افراد در دنیا هستند که در طول روز بیش از هر چیز دیگری؛ نان مصرف می کنند. دلیل آن هم خیلی ساده است، زیرا نان یک وعده غذایی راحت از لحاظ پخت و پز و آماده سازی و همینطور خوشمزه است، در نتیجه شما می توانید هر جایی آن را با خود همراه کنید.

نان انرژی خوبی به شما می دهد اما این که شما بخواهید در مصرف آن زیاده روی کنید، اثرات منفی روی بدن تان خواهد ماند که در این قسمت از بهداشت و سلامت آن ها را به شما معرفی می کنیم که نشان می دهد نان زیاد استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلا به یبوست

افرادی که از مشکلاتی مثل بیماری سلیاک رنج می برند و مدام احساس نفخ و یبوست دارند، احتمالاً بیش از حد از نان استفاده می کنند. در صورتی که آن ها زیاد احساس می کنند که دستشویی دارند اما شکمشان کار نمی کند. ممکن است شما حساسیت به گلوتن پیدا کرده باشید که هنگام مصرف گندم و غلات دیگر این اتفاق می افتد؛ البته اگر در مصرف آن ها زیاده روی کرده باشید.

گرسنه تر از حالت عادی

غلاتی مانند نان سفید ، برنج سفید و کراکر ها کالری بالایی دارند اما باعث می شوند شما به دلیل قند بالایی که دارند تمایل به خوردن بیشتری پیدا کنید. به همین دلیل هنگام ناراحتی یا استرس بیشتر به دنبال خوردن هستید تا احساس بهتری پیدا کنید و در نتیجه اگر احساس می کنید غذا می خورید اما باز هم گرسنه هستید، احتمالا به دلیل مصرف نان زیاد است.

افزایش سطح کلسترول

مصرف زیاد نان می تواند عاملی برای افزایش سطح کلسترول باشد. بنابراین باید خیلی دقت داشته باشید و در مصرف آن ها زیاده روی نکنید؛ مخصوصاً نان های صنعتی که مصرفشان در طولانی مدت و به اندازه زیاد، عامل آسیب به بدن خواهد بود.

ایجاد چین و چروک و مشکلات پوستی

مواد غذایی مثل پاستا، برنج سفید و نودل به دلیل این که از آرد سفید ساخته شده اند، عامل چین و چروک برای پوست هستند. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد آنها 30 درصد خطر ابتلا به آکنه را افزایش می دهد. علت آن هم محتوای قند بالا در این مواد است که سطح انسولین را بالا می برد. افرادی که قند زیاد استفاده نمی کنند ، معمولا با این مشکلات مواجه نخواهند بود.

خواب آلودگی زیاد بعد از غذا

هنگامی که شما نان زیادی را در رژیم غذایی استفاده کنید، میزان انسولین آزاد شده در جریان خون افزایش پیدا می کند. انسولین به تریپتوفان کمک می کند که مدت زمان طولانی تری داخل خون باقی بماند. تریپتوفان یک نوع آمینو اسید است که به تولید سروتونین ملاتونین کمک می کند که دو انتقال دهنده عصبی برای بهبود روحیه هستند. آن ها همچنین خواب را افزایش می دهند و باعث تنظیم چرخه خواب و بیداری می شوند بنابراین اگر احساس خواب آلودگی و آرامش بیش از حد بعد از خوردن وعده غذایی دارید، احتمالاً نان زیادی مصرف کرده اید.

فشار خون بالا

از هر 10 نفر، 9 نفر نمک را بیش از حد مجاز استفاده می کنند و مصرف نان در آن ها هم بیشتر از حد طبیعی است که اساساً عامل ایجاد مشکلاتی مثل فشار خون بالا است، زیرا نان حاوی نمک است و مصرف بیش از حد آن همراه با غذاهای فرآوری شده، فشار خون را بالا می برد.

ثابت نبودن وضعیت روحی

نان ها توانایی این را دارند که به دلیل قند بالایشان روحیه شما را به هم بریزند و شما به یک باره احساس بدی پیدا کنید، زیرا روی مغز و ذهن تان اثر گذار است و مشکلات ذهنی ایجاد می کند. افرادی که به گندم حساس هستند، بیشتر در معرض مشکلاتی مثل اسکیزوفرنی ، بیماری دو قطبی، افسردگی و اضطراب قرار می گیرند که بسیاری از آن ها تحت درمان با رژیم بدون لبنیات یا گندم قرار می گیرند تا از لحاظ ذهنی بهبود پیدا کنند .

پربیننده ترین این موز را هرگز نباید بخورید! در عرض ۱۱ دقیقه با چربی شکم خداحافظی کنید! برای پیر نشدن این کارها را انجام دهید؟! آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۸/۶)​​ پیشگیری از سکته مغزی با چند روش ساده

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نان بیش از حد نان زیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است. با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود. در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته های تیم جنایی نشان می داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است. خانواده اش می گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 848126 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!/ نمادی که می توانست نهاد شود اما نشد
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید