Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:13:07 GMT

عربستان سفیر خود را از لبنان فراخواند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۹۹۸۰

عربستان سفیر خود را از لبنان فراخواند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،، عربستان روز جمعه با فراخواندن سفیر خود از بیروت، به سفیر لبنان نیز ۴۸ ساعت فرصت داد خاک عربستان را ترک کند.
عربستان همچنین تصمیم به توقف واردات تمامی کالا‌های لبنانی به این کشور گرفت.
تنش میان عربستان و لبنان در حالی است که اخیرا نقل قولی از «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره تجاوزائتلاف سعودی به یمن در رسانه‌ها منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرداحی دوشنبه شب در برنامه "برلمان شعب" (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره جنگ به راه افتاده توسط کشور‌های ائتلاف عربی -آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد.
وی خاطرنشان کرد: حوثی‌ها در یمن در حال دفاع از خود در برابر "اقدامات تجاوزکارانه عربستان و امارات" هستند.
در پی این اظهارات عربستان، کویت، بحرین و امارات متحده عربی سفرای بیروت را احضار کردند.
رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.
در همین رابطه شبکه تلویزیونی "ام تی وی" به نقل از منابع سعودی که نام شان را ذکر نکرد، اعلام کرد: "به دلیل اظهارات قرداحی ما هم اکنون با یک بحران شدید سیاسی مواجه هستیم. "
"شربل وهبه" نیز در ماه می‌گذشته به عنوان وزیر خارجه وقت لبنان به دنبال اظهاراتش که برخی صحبت هایش را علیه عربستان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و توهین آمیز تلقی کردند، از کار برکنار شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عربستان لبنان فراخواندن سفیر ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم

به گزارش خبرآنلاین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دیدار با «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد که لبنان در انتظار دریافت پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش، توقف جنگ و نیز اجرای قطعنامه سازمان ملل جهت بررسی و پاسخ به آن است.

بری در این دیدار ضمن تاکید بر پایبندی بیروت به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و تمام بندهای مندرج در آن، از فرانسه بابت «رویکرد و نقش» این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور آن در «جلوگیری از جنگ علیه لبنان» تشکر کرد.

همچنین رئیس پارلمان لبنان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گزارشی از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ویژه روستاهای واقع در مرزهای جنوبی این کشور و میزان تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به روستاها، شهرها، زمین‌های کشاورزی و مناطق جنگی لبنان و نیز استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در این حملات و نقض اصول و قواعد درگیری ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، او در مورد مساله ریاست جمهوری این کشور نیز از اقدامات کمیته پنج‌جانبه برای رسیدن به توافقی از طریق رایزنی جهت انتخاب رئیس جمهور تقدیر کرد.

این مقام لبنانی در ادامه نیز با اشاره به مساله آوارگان سوری که «فشار مضاعفی را در تمامی سطوح بر دولت و مردم لبنان وارد کرده»، گفت که این مساله را با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور قبرس که این هفته به لبنان سفر می‌کنند، مطرح خواهد کرد.

بری همچنین از فرانسه و آلمان خواست در روابط خود با سوریه و در مورد این پرونده (آوارگان سوری) تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه شنبه‌شب با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد تا برای دومین بار در دوره وزارتش به لبنان سفر کرده باشد. وی هدف خود را جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه و کاهش تنش موجود میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اعلام کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900668

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • آیا چین می‌تواند؟
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید