Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام پزشکی از کاهش تمایل پزشکان عمومی برای تحصیل در برخی رشته‌های تخصصی خبر داد و گفت: مسئله مهاجرت باید زنگ‌خطری برای مسئولین به حساب آید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم، دکتر محمد رئیس‌زاده درباره مهاجرت پزشکان اظهار داشت: موضوع مهاجرت پزشکان، موضوع جدیدی نیست و از قبل نیز وجود داشته و الان به دلیل مشکلاتی که در جامعه پزشکی به وجود آمده، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال به طور میانگین 300 نفر درخواست مهاجرت دارند البته این به معنای مهاجرت همه این 300 نفر نیست؛ با این وجود، این تعداد نشانه خوبی نیست و نشانگر این است که پزشکانی که تمایل به مهاجرت دارند شرایط کار در کشور خودشان را مهیا نمی‌دانند و مسئله مهاجرت باید زنگ‌ خطری برای مسئولین به حساب آید.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه ممکن است در آینده نیازمند وارد کردن برخی نیروهای تخصصی پزشکی از سایر کشورها باشیم، گفت: ما امسال برای رشته جراحی عروق 18 نفر ظرفیت داشتیم اما تنها دو نفر ثبت نام کردند، در رشته‌هایی مانند جراحی قلب، طب اورژانس و ... ظرفیت خالی زیادی داریم.

وی درباره علت کاهش تمایل برخی پزشکان به تحصیل در این رشته‌های تخصصی تصریح کرد: برخی پزشکان عمومی شرایط کاری را مناسب نمی‌بینند و تمایلی به ورود به رشته‌های تخصصی ندارند؛ گذراندن دوره رزیدنتی با حقوقی که رزیدنت‌ها دریافت می‌کنند بسیار دشوار است چرا که رزیدنتی که الان 30 سال دارد و متاهل است نمی‌تواند با ماهانه 4 میلیون تومان زندگی کند و بدون دغدغه نیز در خدمت آموزش و درمان باشد‌.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به برنامه‌های دولت و مجلس برای ورود به موضوع معیشت رزیدنت‌ها بیان کرد: با معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر بهداشت و مسئولین سازمان برنامه و بودجه صحبت‌هایی شده است و به طور جدی پیگیر هستیم که وضعیت معیشتی دانشجویان را ارتقا ببخشیم زیرا دانشجویان تخصص باید حداقل‌های لازم را برای معیشت داشته باشند.

درخواست از رئیس جمهور برای رسیدگی به بحران کمبود پزشک/ نیمی از مردم ایران فقط به 16 درصد از پزشکان کشور دسترسی دارندانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی پزشک بهداشت و درمان سازمان نظام پزشکی پزشک بهداشت و درمان رشته های تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان