Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرین با پیروی از عربستان در ارتباط با اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان که تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرده است، به سفیر لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

به گزارش برنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، حمایت منامه از تصمیم روز جمعه ریاض در حالی است که عربستان همچنین تصمیم به توقف واردات تمامی کالاهای لبنانی به این کشور گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش‌ میان عربستان و لبنان در حالی است که اخیرا نقل قولی از «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره تجاوزائتلاف سعودی به یمن در رسانه ها منتشر شد.

قرداحی دوشنبه شب در برنامه "برلمان شعب" (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره جنگ به راه افتاده توسط کشورهای ائتلاف عربی -آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد.

وی  یادآورشد که حوثی ها در یمن در حال دفاع از خود در برابر "اقدامات تجاوزکارانه عربستان و امارات" هستند.

در پی این اظهارات عربستان، کویت، بحرین و امارات متحده عربی سفرای بیروت را احضار کردند.

رسانه های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

در همین رابطه شبکه تلویزیونی "ام تی وی" به نقل از منابع سعودی که نام شان را ذکر نکرد، اعلام کرد: "به دلیل اظهارات قرداحی ما هم اکنون با یک بحران شدید سیاسی روبه رو  هستیم. "

"شربل وهبه" نیز در ماه می گذشته به عنوان وزیر خارجه وقت لبنان به دنبال اظهاراتش که برخی صحبت هایش را علیه عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توهین آمیز تلقی کردند، از کار برکنار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان واردات لبنان یمن رسانه شبکه تلویزیونی جنگ بحرین امارات متحده عربی مصاحبه وزیر خارجه شورای همکاری خلیج فارس بحرین خاک عربستان لبنان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح